سرویس مد و لباس هنرآنلاین : الویرا تی هارت یک طراح لباس آلمانی است که با تبدیل طراحی دو بعدی به پوشاک سه بعدی نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. خلاقیت او با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته چاپ لیزری باعث می‌شود قطعه بسیار منحصر به فردی در دنیای مد به وجود آید. او با خلاقیت خود نوعی توهم بصری ایجاد کرده است و شما احساس می‌کنید یک طراحی را پوشیده‌اید.

الویرا می‌گوید: زمانی که کوچک بودم خیلی طراحی می‌کردم و در آن زمان طرح‌هایی را که می‌کشیدم به عنوان لباس‌هایی قابل پوشیدن تصور می‌کردم. بعدها متوجه شدم در واقعیت می‌توانم این طرح‌ها را بسازم. من طراح فشن شدم فقط به خاطر احساس نیاز به اینکه طرح‌هایم را به دنیای واقعی بیاورم، در غیراین صورت نمی‌توانستم شبها بخوابم. از وقتی که به خاطر می‌آورم طراحی می‌کردم و از زمانی که عاشق طراحی فشن شدم تلاش کرده‌ام اشتیاق خود به طراحی و فشن را ترکیب کنم.

بسیاری از کارهای او با برش لیزری طرح‌ها به وجود می‌آید. البته محدودیت‌هایی در انتخاب مواد وجود دارد و او باید ماده‌ای را پیدا کند که مناسب برش لیزری باشد. این ماده باید هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم در روند برش خیلی شکننده نباشد. به همین دلیل الویرا در بیشتر کارهایش از چرم استفاده می‌کند و گاهی اوقات از مواد دیگری که قابلیت برش داشته باشند برای ساخت لباس استفاده می کند.

الویرا از زمان پروژه فارغ التحصیلی خود تا به حال با این شیوه کار کرده است. منبع الهام بسیاری از کارهای او طراحی، ویژگی‌های آن و چگونگی تفسیر بیننده از آن است. الویرا می‌گوید: در زمان تحصیل موضوع بسیار خسته کننده برای من این بود که طرح روی کاغذ را به دیگران نشان دهم و ببینم آنها چقدر تمایل دارند ویژگی‌های نقاشی را ندیده بگیرند. اما چیزی که آنها نادیده می‌گرفتند دقیقا آن چیزی بود که من می‌خواستم نشان دهم، من می خواستم لباس واقعی دقیقا مانند طراحی به نظر بیاید.

او بعد از فارغ التحصیلی این ایده را پیگیری کرد تا اثبات کند می‌تواند آن را به واقعیت تبدیل کند. او با استفاده عین به عین طراحی‌ها و تبدیل آنها به الگو کار خود را شروع کرد و همه آنچه در ذهن داشت را به عینیت تبدیل کرد. الویرا با توجه به فرم اصلی برخی از لباس‌های کلاسیک شروع به برش‌های لیزری کرد و همه سعی او در نگه داشتن تک تک خطوط در لباس نهایی بود.

الویرا در مورد شیوه کار خود می گوید: من همه سطح را نپوشاندم تا لباس ساخته شده شبیه یک طراحی واقعی شود و متوجه شدم که این کار اثر زیادی بر مردمی داشت که معمولا این چیزها را نادیده می‌گیرند. حتی نکات جالبتری وجود داشت، ویژگی‌های خاص یک نقاشی در لباس دیده می‌شد مانند خطوط دور شونده، خطوطی که به طور ناگهانی ناپدید می شوند، سطوح سفید و سیاه که همیشه به طور کامل پر نشده و....اما در میان این تصویر اطلاعات محدودی داده شده است و فضایی برای گسترش تخیل بیننده وجود دارد. من می‌خواهم طرح‌هایم پوشیدنی شوند و مردم از پوشیدن این طرح‌ها لذت ببرند.

الویرا که در مدارس طراحی مد در آنتورپ، روتردام و آمستردام آموزش دیده است می‌گوید: همه آنها بر بخش‌های مختلف مد یا نزدیک شدن به مد متفاوت تمرکز داشتند، مانند ارائه کارهای مفهومی‌تر به جای کارهای تجاری. با وجود این فکر می‌کنم مهم نیست که از کجا فارغ التحصیل شده اید، مهم ترین نکته دانستن همه آن چیزهایی است که نمی‌خواهید در کار خود داشته باشید. همچنین در هر آموزش و به ویژه در رشته‌های هنری، باید یاد بگیرید که چگونه به مقابله با تمام نظرات مختلف بپردازید، کدام را گوش دهید و کدام را نادیده بگیرید.

انتهای پیام/