سرویس سینمایی هنرآنلاین: روز دوشنبه پیش از آنکه فیلم انیمیشن "پشت رو" (Inside Out) تولید جدید شرکت پیکسار در جشنواره فیلم کن روی پرده برود، پیت داکتر با اطمینان گفت دنیا می‌تواند تحت تاثیر داستانی قرار بگیرد که داخل ذهن یک دختر 11 روی می‌دهد.

او گفت داستان "پشت رو" و احساسات تصویرشده در فیلم - خشم، ترس، نفرت، غم و شادی - در هر فرهنگی طنین‌انداز است.

کارگردان 46 ساله آمریکایی به یو‌اس‌ای تودی گفت: صرف نظر از اینکه در کجای این دنیا به دنیا آمده‌ایم، همه ما انسان هستیم. این احساسات کاملا جهانی هستند. مهم نیست کجا یا در چه فرهنگی هستید. با دیدن فیلم خودتان متوجه خواهید شد.

نمایش "پشت رو" در کن با استقبال فراوان تماشاگران روبرو شد. پیتر هائل منتقد فیلم تورنتو استار گفت شدت تشویق تماشاگران پس از نمایش فیلم بیش از هر فیلم دیگری بود که از ابتدای این دوره جشنواره کن روی پرده رفته است.

در همین حال، گروهی از تماشاگران حیرت کرده‌اند که چرا "پشت رو" در بخش مسابقه حضور ندارد.

جان لسه‌تر رئیس بخش خلاقیت‌پردازی پیکسار پس از نمایش "پشت رو" حضور در کن را باعث افتخار دانست و گفت: انتخاب انیمیشن "بالا" به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن 2009 مهم‌ترین اتفاق زندگی ما بود. نمایش "پشت رو" در این جشنواره دومین اتفاق مهم زندگی ما است.


"پشت رو"

داستان کمدی ماجرایی "پشت رو" در ذهن یک دختر جوان به نام رایلی اتفاق می‌افتد که می‌داند بزرگ شدن یک جاده ناهموار است. او همراه خانواده‌اش در شمال مرکزی آمریکا زندگی می‌کند. وقتی پدر رایلی در سان فرانسیسکو یک کار جدید پیدا می‌کند رایلی آواره می‌شود. اینجاست که پنج احساس می‌کوشند هدایت او را در زندگی به عهده بگیرند.

امی پولر (شادی)، میندی کالینگ (نفرت) و فیلیس اسمیت (غم) صداپیشه‌های آمریکایی "پشت رو" در نشست مطبوعاتی این فیلم در کن حضور داشتند و در اتفاقی نامعمول تعدادی از صداپیشه‌های فرانسوی تماشاگران فرانسوی‌زبان شامل شارلوت لو بون (شادی)، ماریلو بری (غم)، ژیل للوش (خشم) و پی‌یر نینی (ترس) نیز در نشست شرکت کردند.

لوئیس بلک، بیل هدر، دایان لین، کایل مکلاکلان، جان راتزنبرگر و... دیگر صداپیشه‌های آمریکایی "پشت رو" هستند. پیت داکتر کارگردان این فیلم سازنده انیمیشن‌های موفق "شرکت هیولاها" و "بالا" است. شرکت والت دیزنی پیکچرز "پشت رو" را توزیع می‌کند.

پیکسار آخرین بار سال 2013 "دانشگاه هیولاها" را روی پرده سینماها داشت که در دنیا حدود 744 میلیون دلار فروخت. "دایناسور خوب" و "پیدا کردن دوری" از پروژه‌های جدید این شرکت هستند. پیکسار سال 2014 بعد از هشت سال هیچ فیلمی روی پرده سینماها نداشت.

شرکت پیکسار را جرج لوکاس تاسیس کرد و استیو جابز موسس و مدیر اجرایی پیشین شرکت اپل در مقطعی با این شرکت همکاری می‌کرد. پیکسار با انیمیشن "داستان اسباب‌بازی" به موفقیت فراوان دست پیدا کرد و بعدها با "شرکت هیولاها"، "پیدا کردن نیمو" و "شگفت‌انگیزها" این موفقیت را تثبیت کرد.

دیزنی در 2006 پیکسار را به قیمت 7.4 میلیارد دلار خرید. پیکسار با همکاری دیزنی انیمیشن‌های پرفروش "راتاتویی"، "وال-ای" و "شجاع" را ساخت، اما در سال‌های اخیر تا حد زیادی زیر سایه دیزنی انیمیشن استودیوز قرار گرفته که سازنده "یخ‌زده" پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینماست.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن 13 تا 24 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/