به گزارش هنرآنلاین، کوروش شاهانی آهنگساز جوانی است که سال‌ها در مکتب زنده یاد محمدرضا لطفی و مجید کیانی موسیقی آموخته است و اکنون با همراهی جمعی از بهترین‌های موسیقی ایران، اولین آلبوم خود را منتشر می‌کند.

در این اثر که با آهنگسازی و تهیه کنندگی کوروش شاهانی و تنطیم برای ارکستر بهزاد عبدی تهیه شده، حسین علیشاپور به عنوان خواننده آواز ایرانی حضور دارد. بخش ارکسترال اثر توسط ارکستر ناسیونال اوکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو در اوکراین اجرا و ضبط شده‌ است.

شروین مهاجر(کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، سلمان سالک(تار و سه تار)،کوروش شاهانی(سنتور) و خشایار شاهانی(تنبک)، سازهای ایرانی بخش ارکسترال آلبوم را نواخته‌اند. در قسمت تکنوازی و جواب آواز هم ،استاد هادی منتظری(کمانچه)، هوشمند عبادی(نی)،کوروش شاهانی(سنتور) ، سلمان سالک(تار) و خشایار شاهانی (تمبک) ،حضور دارند.

در این آلبوم که در دستگاه ماهور و آواز افشاری ساخته و ارائه شده ، تصانیف و آوازها بر روی اشعار شاعران نام آشنا ، زنده یاد قیصر امین پور، فخرالدین عراقی و هوشنگ ابتهاج (.سایه) خوانده شده اند.

از نکات بارز آلبوم "نام تو" می‌توان به نگاه مدرن و پیشرو به ردیف موسیقی ایرانی اشاره کرد. در عین حال که آواز ریشه ای سنتی و ردیف دستگاهی دارد، اما نگاهی مترقی به شعر و ردیف در آن دیده می شود. این آلبوم به لحاظ فرم و اجرا ، در فضای دهه آخر موسیقی رادیو گلها قابل طبقه‌بندی است.