سرویس فرهنگ و ادبیات هنر آنلاین : این‌ کارگاه بر رویکردهای زبان‌شناختی به متون ادبی و هنری تمرکز دارد. تعریف و اهمیتِ نقد نخستین موضوع این کارگاه خواهد بود. هر رویکرد نقادانه با معرفی تاریخچه آن آغاز می‌شود، سپس بر چارچوب نظری هر رویکرد و مفاهیم کلیدی مطرح در آن تمرکز می‌شود. آنگاه با ارائه روش‌شناسی و استراتژی‌های خواندن متن و طرحِ پرسش‌های کلیدیِ هر نظریه، بستر لازم برای نقد عملی فراهم می‌شود. در بخش نقد عملی، متون ادب فارسی کلاسیک و معاصر، و متون هنری مورد تحلیل و خوانش قرار می‌گیرد. دانشجویان کلاس تشویق می‌شوند تا با نوشتن نقد عملی بر اساس روش‌های معرفی شده به طور عملی در کارگاه نقش ایفا کنند. تمام نقدها خوانده و راهنمایی‌های عملی ارائه می‌شود.

رویکردهایی که در دوره نخست معرفی می‌شوند عبارت‌اند از: نقد صورت‌گرایی (فرمالیسم) روس، نقد نو، نقد ساختگرایی، نقد نشانه‌شناختی و نقد روایت‌شناختی.

این دوره‌ آموزشی روزهای دوشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن ۲۵ خرداد است و علاقه‌مندان برای حضور در این دوره تا ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ فرصت دارند در ساعت‌های اداری برای ثبت نام به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

اولویت ثبت‌نام با افرادی است که زودتر اقدام کنند. بدیهی است در صورت تکمیل ظرفیت، پیش از مهلت مقرر، امکان ثبت‌نام به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/