سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : حسن دادشکر از هنرمندان باسابقه عرصه تئا‌تر با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: این اثر که در قالب کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده براساس یک افسانه قدیمی نوشته شده است. این نمایشنامه که به احتمال زیاد عنوان آن برای اجرا تغییر می‌کند درامی است درباره پیرمری که با یک ببر در قفس روبرو می‌شود. پس از التماس‌های ببر، پیرمرد این حیوان را آزاد می‌کند ولی ببر ناسپاسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد پیرمرد را بخورد. پیرمرد از ببر می‌خواهد نظر سه نفر را در این‌باره بپرسند ولی آهو، خرس و خرگوش وقتی متوجه می‌شوند ببر آزاد شده است فرار می‌کنند. در ‌‌نهایت با حضور یک انسان و ترفند او، ببر دوباره به قفس می‌افتد.

این کارگردان با اشاره به مضمون نمایش، با بیان اینکه زمینه داستان در زندگی امروز وجود دارد، خاطر نشان کرد: باور نویسنده در نمایشنامه "پیرمرد و ببر" این است که باید در برابر بدی خوبی کرد چون در غیر این صورت بدی گسترده و زندگی مشکل می‌شود. متاسفانه امروزه بسیاری از برخورد‌ها در سطح جامعه غیرانسانی شده و نوع زندگی مدرن موجب شده است مردم بیشتر به کار خودشان مشغول باشند تا اینکه مانند گذشته به عاطفه و مهربانی فکر کنند.

کارگردان "شنل قرمزی" ادامه داد: هدف این است که ذهن تماشاگر به غلیان درآید و شوکی به او وارد شود و به این باور برسد که جواب بدی بهتر است که خوبی باشد.

دادشکر با این توضیح که تکنیک اجرای نمایش "پیرمرد و ببر" تن‌پوش است در توضیح فرم و شیوه اجرای نمایش افزود: در این اجرا بیشتر از بازیگران می‌خواهم به جای گفتن دیالوگ با حرکت شخصیت را به مخاطب القا کنند به این معنی که مثلا ببر بیشتر حرکت آکروباتیک داشته باشد.

دادشکر همچنین در معرفی عوامل نمایش "پیرمرد وببر" از حضور سعید ابک، آرش شریف‌زاده و راحله شمس آبادی به عنوان بازیگر در این نمایش خبر داد.

انتهای پیام/