به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هنرهای نمایشی، مراسم آغازین این ویژه برنامه نمایشی با برنامه های متنوع و با اجرای نمایش "طویوموز" در منطقه گردشگری و مجتمع آبدرمانی وله زیر مشکین شهر برگزار شد.

در مراسم پایانی این جشن که با حضور مشاور معاون امور هنری و مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مسئولان محلی و جمعی از هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان در منطقه گردشگری وله زیر و تالار اندیشه مشکین شهر برگزار شد؛ از فعالان تئاتر استان در سال 93 تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم با یادی از نمایشنامه "چوب بدست‌های ورزیل" نوشته غلامحسین ساعدی از حمید رستمی خبرنگار فعال نشریات محلی، بابک پور پناهی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، ناهید الهوردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد فرنام مدیر تولید صدای صدا و سیمای مرکز اردبیل، امیر رجبی رییس حوزه هنری استان و محمد تقی اسماعیلی مسئول یونیما مبارک در اردبیل برای همراهی با هنرمندان و گروه‌های تئاتر استان تقدیر شد. همچنین ستاد برگزاری اردیبهشت تئاتر استان اردبیل از سمیه معمری برای فعالیت تاثیر گذار در تئاتر شهرستان نیر و کریم عظیمی ججین برای تلاش پیگیر در ایجاد پلاتوی استاد نجفلو قدردانی کرد.

در این مراسم ، گروه‌های نمایشی "اویون" به سرپرستی محمد تقی اسماعیلی، "فراسو" توحید معصومی، "سایا" سید رضی محمودی و "فروهر" به سرپرستی رضا بهشتی از اردبیل ،"آبی" به سرپرستی شیرزاد عسگری از خلخال و "مغان هنر" به سرپرستی غریب منوچهری از پارس آباد به عنوان گروه‌های فعال استان در سال 93 شناخته شده و لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

تندیس اردیبهشت تئاتر ایران به همراه لوح سپاس و هدیه نقدی نیز به ابراهیم عادل نیا برای نگارش متون نمایشی و کسب جایزه نمایشنامه نویسی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گروه تئاتر "فروغ" برای حضور موثر در جشنواره ها و رویدادهای نمایش کشور ، گروه تئاتر "عنوان" برای حضور در جشنواره ها و اجراهای عمومی و برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خصوصی و جشنواره نمایش‌های خیابانی "تکم" در استان و احمد پروستان پیشکسوت فعال تئاتر اردبیل اعطا شد.

اجرای موسیقی عاشیقلار، موسیقی آذری ، برگزاری مسابقه عکس " تئاتر و طبیعت" با اعطای جایزه به سه نفر از شرکت‌کنندگان و بازدید از بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر از دیگر برنامه های اردیبهشت تئاتر استان اردبیل بود.

انتهای پیام/