به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نمایشگاه با حضور مهندس سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیته ملی ایکوم ایران، دکتر سید احمد محیط طباطبایی، مشاور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و علی عزتی، رئیس انجمن هنرمندان خودآموخته ایران و به مناسبت روز جهانی موزه آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار نقاشی، تصویرسازی، حجم، کلاژ و عروسک، برای اولین بار نقاشی‌هایی بر روی لباس نیز عرضه شده است.

اکرم سرتختی خالق لباس‌های نقاشی شده که از چهره‌های برگزیده انجمن هنرمندان خودآموخته ایران است، همچنین نقاشی‌هایش را بر روی کیف و سایر لوازم قابل مصرف نیز ارائه کرده است که در روز نخست نمایشگاه ۳۰ اثر از این آثار از سوی سفارش دهنده‌ای از کشور فرانسه، سفارش داده شد.

هنرمندان خودآموخته درنگاشته و نگاره‌های خود‌یافته‌شان چنان در هم تنیده شده‌اند که مدام خبر از تغییر فصل می‌دهند، آن هم از میان پویشی خیال‌انگیز معطوف به انسان که برآمده از مرزهای ناآگاهی که به خودآگاهی و در ‌‌نهایت خودآموختگی در ساده‌ترین شکل ممکن نشان‌دهنده موقعیت پیوسته‌ای از جهان معاصر هستند.

این هنرمندان، خود موزه‌ای به قدمت تاریخ انسانند که پنجره‌ای به سوی هوایی تازه گشوده‌اند و نمایانگر تحولی نوین و بنیادین در عرصه هنر معاصر به حساب می‌آیند.

گفتنی است، در این نمایشگاه آثاری از حسن حاضرمشار، لئون کهن، اکرم سرتختی، پروین جلالی، علیرضا دزواره، زهرا سهرابی، نرگس یاوری، شاخانم مرادی، دریا مرادی، علی‌خان عبدالهی، سروناز دین محمدی، بهرام آشفته، پرویز جباری، پونه ندایی، جعفر سریش‌آبادی، رضا بلوط، علی‌اکبر سورمیلی، زینب نوروزی، نازیلا مین‌باش، آرش پایا، محمد کاظم‌زاده، سمیه محسنی، محسن قانع‌ بصیری، الهه مهاجری، علی اصغری، نرگس الیکایی، گشتاسب شهیدی‌آملی، کنیز عباس‌پناه و لیمو احمدی از مناطق مختلف ایران مانند بلوچستان، تبریز، جزیره هرمز، کرمانشاه و... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای دیدن و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱ خرداد، همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/