سرویس تجسمی هنرآنلاین : هدف از اجرای این جشنواره ارزیابی توانمندی دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و فراهم کردن مجالی برای بروز استعداد‌های نهفته در میان این قشر و تشویق دانشجویان به استفاده مناسب از تکنولوژی می‌باشد. این جشنواره در سطح شهر مشهد برگزار شده و شرکت برای عموم آزاد می‌باشد.

مراحل شرکت در جشنواره

- تغییر اندازه عکس با حداکثر حجم ۲ مگابایت و حداکثر ابعاد ۸۰۰ * ۱۴۰۰ پیکسل - مراجعه به وب سایت www. mdc. ir، پر کردن فرم ثبت نام - آپلود عکس

جشنواره در دو بخش "عکاسی با دوربین حرفه‌ای و تحت عنوان عکاسی خیابانی"و "عکاسی موبایل و با موضوع تکنولوژی"برگزار می‌شود.

در بخش عکاسی حرفه‌ای، تکنیک‌هایی که عاملی از عکس را اضافه، حذف یا جابجا می‌کنند پذیرفته نمی‌شود. تنها کراپ (crop) کردن مجاز است. هر گونه تنظیمات عکس باید طبیعی به نظر بیاید. عکس ارسالی باید توسط خود عکاس بر روی نگاتیو یا اسلاید و یا بصورت دیجیتالی عکاسی شده باشد. به عبارت دیگر عکس باید از برخورد نور به نگاتیو یا اسلاید و یا حسگر دیجیتال بوجود آمده باشد.

عکاسی خیابانی شاخه‌ای از مستند اجتماعی به حساب می‌آید و بازتابی از فعالیت‌های روزمره مردم در خیابان‌ها است. به وسیله آن می‌توان زندگی شهرنشینی و زشتی‌ها و زیبایی‌های شهر و فعالیت‌های اجتماعی را به تصویر کشید.

تقویم جشنواره

آغاز ثبت نام و دریافت عکس‌ها: ۲۳ اردیبهشت ۹۴ آخرین مهلت ثبت نام و دریافت عکس‌ها: ۷ خرداد ۹۴ داوری: ۸ تا ۱۳ خرداد ۹۴ برگزاری نمایشگاه: ۱۵ تا ۲۰ خرداد ۹۴ اختتامیه: ۲۰ خرداد ۹۴

تیم برگزارکننده جشنواره

مدیر جشنواره: محمدجواد سیدی (کانون فیلم و عکس دانشگاه فردوسی مشهد) شورای سیاست گذاری: محمدجواد سیدی، آرش خیام دار، مژده خسروی تبار، یاسر ایزدپناه دبیرخانه: سرکارخانم علیزاده طراح گرافیک: مژده خسروی تبار هیات داوران: حمیدرضا گیلانی فر، مجید بندار مقدم، فربد فضائلی جوان

شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان، اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است.

عکس‌ها باید توسط فرایند عکاسی ثبت شده باشند. در صورتی که عکس مونتاژی از چند عکس باشد، تمام اجزای مورد استفاده در عکس باید توسط خود عکاس، عکاسی شده باشد. کلیپ آرت، تصاویر آماده و پس زمینه‌های آماده که در فوتوشاپ استفاده می‌شوند و فاقد کپی رایت هستند، نباید در عکس‌ها استفاده شوند. برگزارکننده مسئول استفاده غیر مجاز شرکت کنندگان از کپی رایت نمی‌باشند. ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس هاست. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.

در صورتی که فرایند ثبت نام و عکس‌های ارسالی مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت عکس‌ها در داوری وجود ندارد. ثبت‌نام و ارسال عکس‌ها باید در سایت جشنواره (www. mdc. ir) انجام گیرد.

حداکثر اندازه عکس می‌بایست در ابعاد ۱۴۰۰*۸۰۰ پیکسل باشد.

Quality عکس‌ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از ۲ مگا بایت بیشتر نباشد. عکس‌ها باید با فرمت jpg ذخیره شوند. لطفا اندازه و حجم عکس‌ها را پیش از ارسال کنترل کنید، در صورتیکه عکس‌ها شرایط ثبت نام را نداشته باشند، در هنگام ثبت نام، آپلود نخواهند شد.

برای چاپ عکس‌های منتخب در سایز نمایشگاهی، پس از پذیرش اثر با عکاس تماس گرفته خواهد شد تا فایل آن را در اندازه بزرگ‌ترین سایز عکاسی شده با دوربین ارسال کند.

داوری عکس‌های بخش موبایل بر روی سایت mdc. ir انجام خواهد شد، بدین صورت که از تاریخ ۸ خرداد ماه به مدت پنج روز عکس‌ها به نمایش عموم در خواهند آمد و ده عکسی که بیشترین رای را بیاورند چاپ شده و در نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد. به صاحب عکس بر‌تر نیز جایزه‌ای به رسم یاد بود اهدا می‌گردد. عکس‌های بخش حرفه‌ای نیز در اختیار هیئت داوران قرار خواهد گرفت. چهل عکس بر‌تر انتخاب شده و در نمایشگاه به نمایش در می‌آیند. و به صاحبان سه عکس بر‌تر به ترتیب جوایزی اهدا خواهد شد. نظر هیئت داوران قطعی بوده و به هیچ وجه قابل اعتراض نمی‌باشد. هیچ اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس و نام عکاس به داور‌ها ارائه نمی‌شود. هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس و نام عکاس در داخل عکس نباید باشد. عکس‌هایی که در داخل آن‌ها این قبیل اطلاعات باشد، از داوری حذف خواهند شد. بخشی از هزینه چاپ عکس نیز از صاحب عکس دریافت خواهد شد.

جایزه بخش موبایل جشنواره یک دستگاه Polaroid Cube Mini Lifestyle Action Camera خواهد بود. همچنین در بخش دوربین حرفه‌ای برگزیده اول این جشنواره یک دستگاه M Mobile Projector MPro۱۵۰، برگزیده دوم یک دستگاه تبلت Wacom Intuos Pen Small، و برگزیده سوم یک دستگاه MeLE Cast S۳ - HDMI streaming Media Player دریافت خواهند کرد.

شرکت در جشنواره به معنای پذیرش شرایط جشنواره بوده و برگزارکننده مجاز به استفاده از تمام یا بخشی از عکس‌های پذیرفته شده در جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه این رویداد در مشهد، دانشگاه فردوسی، مجتمع کانون‌های فرهنگی، کانون فیلم و عکس و یا با پست الکترونیکی جشنواره به نشانی info@mdc. ir تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/