به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران ، در این کنسرت که نهال حیدری ، علی اکبر مرادی مشکین با ساز تنبور و فرهاد صفری، سپیده شایان راد با سازهای کوبه‌ای به اجرای برنامه می‌پردازند میر توحید راد فر با ساز ابداعی "اندوه" در کنار میر وحید رادفر به هنرنمایی خواهد پرداخت.

میر توحید رادفر مبدع ساز اندوه در خصوص چگونگی شکل‌گیری ساز "اندوه" گفت: در سال 85 ایده ساخت این ساز به ذهنم رسید. نبود سازی با صدای بم برای همراهی با تنبور همیشه مرا آزار می‌داد. ساز های بمی مثل عود و یا رباب بنا به دلایلی همچون نداشتن پرده و یا به دلیل اینکه اکثر نوازندگان این قبیل ساز ها را با فواصل سنتی می‌نوازند، نمی‌شود آنطور که باید از آن برای همراهی با ساز تنبور استفاده کرد. ساز اندوه اجرایش بسیار راحت‌تر است. سه سیم دارد و قابلیت اجرا تا یک و نیم اکتاو را نیز دارد. متریالی که در ساخت آن استفاده شده چوب توت و گردو و طرح کلی آن از بته جقه است.

اشعاری که این گروه برای کنسرت پیش روی خود در نظر گرفته است از شاعرانی همچون سعدی، مولانا، حافظ و ابوسعید ابوالخیر است. کارنگ و زروان و باژنگ نیز از سازهای ابداعی فرهاد صفری نوازنده کوبه‌ای این گروه هستند.

گفتنی است کنسرت موسیقی " مکتب تنبور باستان " 29 و 30 اردیبهشت ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس برگزار می گردد .علاقمندان جهت تهیه بلیط این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت و یا انتشارات دارینوش مراجعه نمایند.