سرویس تئاتر هنرآنلاین : نمایش "قایق کاغذی" نوشته سجاد بهرمند به کارگردانی زهرا مریدی از 27 اردیبهشت ماه تا 30 خرداد ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

زهرا مریدی کارگردان نمایش "قایق کاغذی" در رابطه با این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این نمایش به مشگل پسربچه‌ای می‌پردازد که در بر اثر حادثه‌ای در جزیره‌ای قرار گرفته است که کسانی که در آن جزیره زندگی می‌کنند به این دلیل که ما با قطع بی‌رویه درختان و ریختن زباله در آب دریا محیط زندگی آنها را از بین برده‌ایم ناراحت هستند و این پسربچه به تنهایی به این فکر می‌افتد که باید هم مشکلات آنها و هم مشکلات خود را حل کند، در نتیجه به بازیافت زباله‌هایی که در آنجا وجود دارد فکر می‌کند که بر این اساس هم راه نجاتی برای خود پیدا می‌کند و هم موجب خشنودی ساکنین آن جزیره می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که به هر روی تئاتر برای بچه‌ها یک سرگرمی است، سعی کردیم در قالب یک نمایش شاد و موزیکال برای بچه‌ها به معضلات زیست محیطی هم اشاره کنیم.

کارگردان نمایش "قایق کاغذی" در رابطه با فرم و شیوه اجرای نمایش توضیح داد: این اثر یک نمایش تلفیقی عروسکی است. هم از نمایش سایه در آن استفاده می‌کنیم و هم عروسک‌های بزرگی داریم که هر کدام توسط دو عروسک‌گردان گردانده می‌شود.ما می‌توانستیم از انیمیشن برای اجرای این نمایش استفاده کنیم اما به این دلیل که من خود کارشناس نمایش عروسکی هستم دوست داشتم از حرفه خودم در این نمایش بهره ببرم. نمایش سایه هم جزئی از تکنیک‌های نمایش عروسکی است.

این کارگردان تئاتر عروسکی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع محیط زیست و موضوع بازیافت مسئله مهمی است، بسیار خوشحال می‌شوم اگر کسانی که دست اندر کار این حوزه هستند این نمایش را که ما بدون هیچ چشم داشتی تولید کردیم و روی صحنه بردیم ببینند چرا که تئاتر می‌تواند در این راستا فرهنگ سازی کند و حتی گاه نسبت به سایر تبلیغات در رابطه با حفظ محیط زیست تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

نمایش "قایق کاغذی" نوشته سجاد بهرمند به کارگردانی زهرا مریدی از 27 اردیبهشت ماه تا 30 خردادماه هر روز ساعت 18 به مدت 50 دقیقه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

محسن قصری، هوتن آزادی به عنوان بازیگر و المیرا پارسا، زهره قاسمی، حامد عربانیان، حمید فضل‌الله، المیرا پارسا، زهره قاسمی و حامد عربانیان به عنوان بازیگر در این نمایش همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/