به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری "ری‌را" دبی؛ نمایشگاه عکس‌های فرناندو مانسو عکاس به نام اسپانیایی از ۲۲ آوریل تا ۲۷ می‌در گالری ری‌را دبی برپاست. دراین نمایشگاه این عکاس اسپانیایی ۲۷فریم عکس را به نمایش گذاشته است. فرناندو مانسو در عکس‌هایش با نگاهی به واقیعت قصد دارد که حقیقت را کشف کند. مانسو عکاسی معناگر و رمانتیک است و در عکس‌هایش قصد دارد به نوعی زیبایی را به ما نشان بدهد. او از یک دوربین انتیک و نگاتیو ۱۰/۱۳سانتیمتری برای عکاسی استفاده می‌کند. عکس‌های او هفت نسخه دارند.

مانسو عکس‌هایش راهمیشه پیش از طلوع خورشید می گیرد و ترجیح او برای عکاسی روزهای ابرى ومه آلود است. او معتقد است که نور خورشید حس و موضوع مد نظر او را تغییر می‌دهد از این رو از نور خورشید در عکاسی اجتناب می‌کند.

برای مانسو عکاسی تنها مختص به ثبت یک لحظه نمی‌شود؛ او برخلاف بسیاری ازعکاسان که بخش عمده اتفاق‌های عکاسیشان توسط برنامه فتوشاپ به تکامل می‌رسد، پس ازثبت تصویر مدنظر، نگاتیو‌هایش را به دست طبیعت می‌سپارد و اجازه می‌دهد تا طبیعت درتکامل حس عکس‌هایش سهم مهمی را به خود اختصاص می‌دهد.

نگاتیوهای او دردل طبیعت اکسیده یا زنگ زده می‌شوند و و پس ازاینکه بخش‌هایی از نگاتیو براثرطبیعت دچاردگرگونی شدند، او آن‌ها را لابواتوار شخصی‌اش چاپ می‌کند.

شیوه برخورد خاص مانسو با نگاتیو‌هایش موجب می‌شود که عکس‌های او پس از چاپ بیننده را دچار تردید کند که با عکس روبرواست با نقاشی رنگ روغن.

پروسه عکاسی و ظهور عکس‌های مانسو بسیارطولانی است؛ همین امر موجب می‌شود، او درطول سال تعداد محدودی عکس هنری خلق کند. البته او در زمینه عکاسی تبلیغاتی هم فعال است اما شیوه کار او درعکاسی تبلیغاتی بسیار متفاوت است.

عکس‌های او حال و هوای شاعرانه دارد. او در عکس‌هایش مناظری آرام و بناهایی از معماری اروپا، شمال آمریکا، آسیا و خاورمیانه را به نمایش می‌گذارد. بخشی از عکس‌های او تصاویر از بناهای اسلامی اسپانیا را به نمایش می‌گذارد. دربیشتر عکس‌های او رنگ آبی و خاکستری به چشم می‌خورد. رنگ‌هایی که به مرور به رنگ سفید نزدیک می‌شوند. در واقع مانسو با شیوه‌ای که درعکاسی انتخاب کرده، مخاطب را به خاطرات نوستالوژیک پیوند می‌زند.

مانسو تاکنون نمایشگاه متعددی در کشورهای مختلف برپا کرده است وعکس‌هایش به موزه‌های معتبری راه یافته است. این برای نخستین باراست که عکس‌های او دریک گالری ایرانی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و اتفاقا نمایشگاه او با اقبال روبرو شده. قراراست نمایشگاهی از عکس‌های او دریکی از گالری‌های ایران درمعرض دید علاقمندان قرار گیرد.

نمایشگاه عکس‌های فرناندو مانسو تا ۲۷ می‌در گالری ری‌را دبی برپاست.

انتهای پیام/