به گزارش هنرآنلاین ؛ این نمایش کمدی که نخستین بار سال 1961 به کارگردانی نیل سایمون بر صحنه تاتر برادوی رفته و به مدت 85 هفته مورد توجه عامه مردم و منتقدان قرار گرفته است ،داستان خانواده هری بیکر و بحران روابط فرزندان با پدر و مادر را روایت می کند."بیا و درشیپور بدم " یا "رام کردن مردسرکش" ترجمه ای است از شهرام زرگر که خردادماه سال جاری بر صحنه تاتر تهران خواهد بود.

بهرام تشکر که پیش از این تجربه اجرای نمایش های " هتل کالیفرنیا "و" دختر یانکی" را از همین نویسنده در کارنامه خود دارد به سایت ایران تاتر می گوید: طراوت وجذابیت آثار سایمون به واسطه تکنیک‌های نوشتاری اش ، قابل تامل است. سایمون در مجموعه ی نمایشنامه هایش با تاکید بر عناصری مانند ابهام، تناقض و اغراق ، به طنز کلامی مورد نظر خود دست می‌یابد و با پرداختن به زیر لایه های زندگی اجتماعی آمریکایی و تحقیر نظام سرمایه‌داری تصاویر خود را ارائه می‌دهد.

حاصل ترکیب ماهرانه این عناصر،داستان منسجم و تاثیرگذار نویسنده از موضوع ، این کشش را در تماشاگر به وجود می آورد تا بتواند یک به یک رویدادهای اصلی موقعیت های فرضی اثر را دنبال کند.

کارگردان نمایش"ماه زدگان" درباره علت های استقبال از نمایشنامه های سایمون در ایران گفت:استقبال هنرمندان تئا‌تر از نمایشنامه‌های او تنها به دلیل طنز غالب در آثار این نویسنده نیست. روان بودن نگارش در شخصیت پردازی ها و عدم کش و قوس های بی جهت در طرح موضوعات و دوری از ارائه مفاهیم به اصطلاح روشنفکر نمایانه ، از مهم ترین دلایل گرایش گروه ها به اجرای ترجمه های سایمون در ایران می باشد.آثار او را می توان، حاصل کنکاش و دغدغه های نویسنده در بطن جامعه امروزی بشر در هر کجای دنیا دانست .بشری که در کوچک‌ترین امور زندگی و رفع روزمره‌گی‌های خود درمانده است.بشری که درگیر خود بزرگ بینی های کاذب،دروغ، ریا و چاپلوسی است.

لازم به ذکر است نمایش "رام کردن مرد سرکش" نوشته نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر به کارگردانی بهرام تشکر و بازی سام کبودوند، رضا فیاضی، لیلا بلوکات، آناهیتا همتی و... در حال تمرین است.

انتهای پیام/