سرویس تئاتر هنرآنلاین: نیما دهقان که آثار مطرحی همچون؛ کارگردانی نمایش‌های "شیش و هشت"، "خنکای ختم خاطره"، "ترن"، "دو متر در دو متر جنگ" و "خاموشی دریا" را در کارنامه خود دارد و پیش از این به خاطر نمایش "خنکای ختم خاطره" در سال ۱۳۸۸ عنوان برترین نمایش بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را با دریافت پنج جایزه‌ از جمله جایزه بهترین کارگردانی از آن خود کرده، از اول خردادماه سال‌جاری به مدت یک‌ماه نمایشنامه "طویله ابا" نوشته حسین کیانی را در تالار شمس (اقدسیه) روی صحنه می‌برد.

در نمایش "طویله ابا" بعنوان جدیدترین نمایش نیما دهقان در مقام کارگردان، بازیگرانی همچون؛ علیرضا ارا، خاطره اسدی، جواد پولادی، بهناز جعفری، شهرام حقیقت دوست، فرزین صابونی و آزاده صمدی ایفای نقش می‌کنند. در این نمایش به تهیه‌کنندگی نورالدین حیدری ماهر، منوچهر شجاع طراحی صحنه را برعهده دارد.

نیما دهقان که فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد هنر و معماری واحد تهران مرکز است، کارگردانی نمایش‌های "مادر مانده"، "کادانس"، "کانال کمیل"، "لوله"، "آنفلوآنزای خوکی"، "کفتر به توان دو"، "پرومته در زنجیر"، "عروس طوقی" و "شاعر" نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین دریافت جایزه اول نویسندگی و کارگردانی بخاطر نمایش "ملاقات شبانه" از پنجمین جشنواره نمایش‌های کوتاه دانشگاه تهران، جایزه دوم کارگردانی بخاطر نمایش "عروس طوقی" از دومین جشنواره سراسری کانون‌های نمایشی، جایزه سوم کارگردانی بخاطر نمایش "کانال کمیل" از پنجمین جشنواره سراسری تئاتر میثاق و جایزه بهترین اثر برگزیده بخاطر نمایش "مادر مانده" از بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر از دیگر موفقیت‌های نیما دهقان در عرصه کارگردانی تئاتر است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/