به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی "مهراوه" که تاکنون اجراهای موفقیت آمیزی را از سرگذرانده است به خوانندگی جاویدعسگری و رضا نظری در دوبخش کردی و فارسی کنسرت برگزار می‌کند.

این کنسرت در بخش فارسی خود چهارتصنیف، یک چهارمضراب بیکلام و دوقطعه سازوآوازی را اجرا می‌کند و در بخش کردی به خوانندگی رضا نظری به اجرای پنج تصنیف، یک قطعه آوازی و بک قطعه بی‌کلام می‌پردازد.

غم خمار عاشقان با شعر ابتهاج، وطن با شعری از رهی معیری، دلربایی، خوش خرامان از مولانا، دلربایی و خوش خرامان عنوان قطعاتی هستند که قرار است دربخش فارسی این کنسرت اجرا شوند و هاته ده، شوفر (یک قطعه) که ازترکیب دوقطعه با هم ساخته شده است، کلنجه، قصه عشق،شان به‌شان (قطعه اورامی) و شیته گیان نیز عنوان قطعات کردی این کنسرت هستند.

آهنگسازان این قطعات امین حیدری و بهمن فریادرس هستند. یکی از قطعات از ساخته‌های شهرام رضایی و مابقی قطعات فولکور هستند که بازاجرا می‌شوند.

بهمن فریادرس کمانچه و آهنگساز، تنظیم کننده قطعات کردی، امین حیدری عود و آهنگساز، شهرام رضایی دفو سرپرست گروه، مهدی سیادت سنتور، حمیدقنبری تنبک، حسن مکانیکی نی، صابر سوری عود، قاسم رحیم‌زاده تار، مهناکاشانی قیچک، رداد مسعودی فرید کمانچه و رامین ملکی دهل اعضای این گروه هستند که تمرینات خود را به طور فشرده آغاز کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که کنسرت گروه موسیقی "مهراوه" ۲۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۳۰ :۲۱ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/