سرویس سینمایی هنرآنلاین؛ بعد از مدت‌ها فیلمی متفاوت در مضمون و ساختار شاعرانه اکران شده است. فیلمی که با توجه به اکران چند روزه‌اش نمی‌توان تشخیص داد که آیا مخاطب خاص دارد و یا اینکه همه آن را دوست خواهند داشت. همانطور که فیلم از نگاه منتقدان سینما، فیلم منتخب جشنواره فیلم فجر نام گرفت.

فیلم" در دنیای تو ساعت چند است؟ "به کارگردانی صفی یزدانیان و تهیه کنندگی علی مصفا از روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت اکران عمومی شد. فیلمی که فضای بارانی و موسیقی آن با بازی خوب علی مصفا و لیلا حاتمی همراه شده تا سکانس‌های دلچسبی برای مخاطبان سینما باشد.

اگرچه به نظر می‌رسد عوامل فیلم، مشتاق به صحبت درباره اثر خود نیستند، اما نمایش فیلم در سالن‌های سینما با واکنش خوبی از تماشاگران است.

این فیلم براساس جدول فروش فیلم‌ها که از سوی سینما تیکت منتشر شده تا کنون نزدیک به شصت و سه میلیون تومان فروش داشته است.

صفی یزدانیان به تازگی سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در براى بهترین فیلمنامه برای" در دنیای تو ساعت چند است؟ "کسب کرده است. همچنین فیلم او موفق به کسب جایزه فیپرشی جشنواره پوسان شد. این فیلم در بخش رقابتی جشنواره سائوپائولو نیز حضور داشته است.

خط اصلی این فیلم، داستان چند گره عاطفی میان آدم‌هایی از نسل‌های مختلف است و به گفتهٔ صفی یزدانیان فیلم" در دنیای تو ساعت چند است؟ "به‌ نوعی بخشی از زندگی او و هم‌نسلان اوست.

اما در ادامه اکران فیلم‌های هفته گذشته، فیلم" متل‌قو "به کارگردانی مسعود نوابی در چند روز گذشته با رقم پائینی به فروش خود ادامه داده است. در این فیلم که تهیه کنندگی آن را بیژن امکانیان برعهده داشته است بازیگرانی چون دانیال عبادی، تینا آخوندتبار، مجید حاجی‌زاده، سولماز حصاری، مونا فرجاد، کیانوش گرامی، سیدجواد یحیوی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم" متل قو "تاکنون به بیش از پنجاه میلیون تومان فروش در گیشه روبرو شده است.

اما فیلم" من دیه گو مارادونا هستم "به کارگردانی بهرام توکلی که چند هفته‌ای از اکران آن می‌گذرد، با فروشی نزدیک به دویست و هشتاد میلیون تومان روبرو بوده است. اگرچه فیلم" من دیه گو مارادونا هستم "به کارگردانی بهرام توکلی چند هفته‌ای است اکران عمومی شده اما هنوز هم خبری از تبلیغات این فیلم در سطح شهر و یا پخش تیزر آن از تلویزیون را نمی‌بینیم. جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم درباره وضعیت تبلیغات فیلم‌اش گله‌مند است و در این باره به هنرآنلاین گفت: نمی‌دانم تا چه زمانی وضعیت مبهم عدم تبلیغات برای فیلم‌های روی پرده سینما ادامه دارد.

در فیلم"من دیه گو مارادونا هستم "بازیگرانی چون گلاب آدینه، صابر ابر، بابک حمیدیان، جمشید هاشم‌پور، سعید آقاخانی، هومن سیدی، ویشکا آسایش، مهسا علافر، سارا بهرامی، پانته‌آ پناهی‌ها، سهی بانو ذوالقدر، علی استادی، میثاق زارع و سجاد تابش به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و نامزد دریافت ۱۱ سیمرغ بلورین شد. همچنین جوایزی همچون بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: تو می‌دونی من از چیه مارادونا خوشم می‌آد؟ از اینکه تو زندگی‌اش هیچوقت واقعیت و رویا براش مرز نداشت، وقتی بازی می‌کرد با همه وجودش بازی می‌کرد، پرواز می‌کرد، بازی نمی‌کرد، وقتی معتاد شد یه کوه کوکائین می‌ریخت جلوش د بکش همه چیز و تا تهش می‌رفت، خودشو لوس نمی‌کرد… همه‌اش برای این بود که واقعیت و رویا براش مرز نداشت، اگه هم داشت اون نمی‌تونست مرزشونو تشخیص بده.

"قصه‌ها" به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد هم که همزمان با فیلم" من دیه‌گو مارادونا هستم "اکران عمومی شد، با نقدهای مختلفی روبرو بود.

این فیلم که به داستان سرانجام آثار بنی اعتماد در فیلم‌های قبلی‌اش بر می‌گردد نیز با فروش خوبی همراه بوده است. این فیلم سیصد و بیست و پنج میلیون تومان فروش داشته است. " قصه‌ها "در سینماهای قدس، فرهنگ، پردیس ملت، پردیس زندگی، ایران، اریکه ایرانیان، مرکزی، ماندانا عصرجدید و پردیس کورش اکران شده است.

گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، بهاره دانشگر، ریما رامین فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، خسرو شهراز، فوژان عارفپور، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی در" قصه‌ها "ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم‌های "‌ایران‌برگر" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و نیز فیلم" رخ دیوانه "به کارگردانی ابوالحسن داودی که جزو فیلم‌های اکران نوروزی هستند، به ترتیب به بیش از چهار میلیارد و نیز دو میلیارد تومان فروش دست پیدا کرده‌اند. علی نصیریان، محسن تنابنده، گوهر خیراندیش، حمید گودرزی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی، فریبا متخصص، نیوشا ضیغمی، سیاوش چراغی‌پور، بهرام افشاری و... از جمله بازیگران فیلم" ایران برگر "به شمار می‌روند.

در این فیلم که در رده فروش فیلم‌های اکران نوروزی است، بازیگرانی چون طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیرمحمد زند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انتهای پیام/