به گزارش هنرآنلاین؛ فیلم سینمایی "هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند" به کارگردانی پوران درخشنده در جدید‌ترین حضور بین‌المللی خود، در پنجمین دوره جشنواره بین‏‌المللی فیلم فیجی در کشور فیجی روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داروان این جشنواره، جایزه بهترین فیلم به پوران درخشنده برای ساخت این فیلم و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به طناز طباطبایی برای بازی در این فیلم از ایران اهدا شد.

پوران درخشنده این روز‌ها با فیلم سینمایی "هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند" در نخستین دوره جشنواره بین‏‌المللی فیلم‌های خانوادگی آنکارا در کشور ترکیه حضور دارد.

جشنواره بین‏‌المللی فیلم‌های خانوادگی آنکارا که به تمرکز بر پیوند و استحکام روابط خانوادگی تأسیس شده است؛ با حضور ایسنور اسلام وزیر امور خانواده کشور ترکیه، پوران درخشنده کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران، تعدادی از بازیگران سر‌شناس سینمای ترکیه، روز ۲۰ اردیبهست ماه جاری (۱۰ مه ‌۲۰۱۵) توسط اردا اسین بازیگر ترکیه‌ای در مرکز هنرمدرن شهر آنکارا افتتاح شد و تا روز ۳ خرداد ماه (۲۴ مه ‌۲۰۱۵) ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره، فیلم‌هایی از کشورهای ایران، ترکیه، آمریکا، چین، استرالیا، ژاپن و هند با محوریت خانواده و بدون محدودیت سنی در چندین مکان مختلف هنری در آنکارا از جمله؛ مرکز هنرمدرن، کنگره و مرکر هنری "ناظم حکمت"، مرکز هنری گولجه، پارک هنری گنجلیک، سالن سینمایی کیزیلرماک و... به نمایش درمی‌آیند.

"هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند" که تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان به نمایش درآمده؛ پیش از این نیز جوایز معتبری را از آن خود کرده است، از جمله؛ جایزه ویژه الماس بهترین فیلم بلند داستانی را از جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا، جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو در آمریکا، جایزه فیلم منتخب تماشاگران در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگری زن و لوح تقدیر بهترین فیلم بخش مسابقه داستانی در جشنواره فیلم‌های مستقل زنان آمریکا، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم رنگین کمان انگلستان، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم ارواین آمریکا، تقدیرنامه از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم "بنگلور" هندوستان، جایزه بهترین فیلم از چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران و همچنین تندیس حافظ و لوح تقدیر بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری مرد در چهاردهمین جشن حافظ.

انتهای پیام/