سرویس تجسمی هنرآنلاین: مهدی فلاح خوشنویس معاصر که نمایشگاه نقاشی‎خط‎های او نخستین روز خرداد ماه در گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد، میهمان هنرآنلاین شد تا از زندگی، آثار و توجهش به نقاشی‎خط بگوید.

فلاح در این مصاحبه از روزهایی حرف زد که خوشنویسی نمی‌‎دانست و اینکه آموختن خوشنویسی چگونه مسیر زندگی او را تغییر داد. فلاح همچنین از علاقه‎اش به موسیقی، آموختن موسیقی و پیشرفت در آن گفت و پیوندی را تشریح کرد که میان دو هنر خوشنویسی و آواز سنتی ایرانی وجود دارد.

این هنرمند همچنین درباره دیدگاه‎‌هایش درباره نقاشی‌خط نیز سخن گفت و شرح داد که چگونه علاقه‏‌مندی‎اش به نقاشی او را پس از سال‎‌ها اشتغال به خوشنویسی کلاسیک به سمت تجربه‏‌هایی مدرن چون نقاشی‌خط سوق داده است.

فلاح در این گفت‌‏وگو درباره نقاشی‎خط اظهار کرد: من تلاش کرده‎ام که مانند دیگران کار نکنم. در دهه‌های چهل و پنجاه هنرمندان بسیاری به نقاشی‎خط پرداختند و در دوره‎های بعد بسیاری نیز به تکرار‌‌ همان کار‌ها پرداختند، به همین دلیل نکته مهم برای من آن بود که کاری انجام دهم که ویژه خودم باشد و از نگاه دیگری این هنر را دنبال کنم. برای رسیدن به این نگاه سال‎‌ها در سکوت کار کردم و شبانه روز مشغول تجربه، آزمون و خطا و مطالعه بودم تا به عنوان هنرمندی وارد این صحنه شوم که دانش این کار را دارد.

نخستین نمایش آثار نقاشی‎خط مهدی فلاح از اول تا هفت خرداد ماه در گالری فرهنگسارای نیاروان به نمایش گذاشته خواهد شد. در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد بزرگ روی دیوار خواهد رفت؛ همچنین کتاب این آثار نیز منتشر شده و در روز افتتاحیه در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

متن کامل این مصاحبه را در هنرآنلاین بخوانید.

انتهای پیام/