سرویس سینمایی هنرآنلاین: "ناهید" یکی از 19 فیلم بخش نوعی نگاه این دوره جشنواره فیلم کن است که به استعدادهای نو اختصاص دارد.

اولین فیلم بلند داستانی آیدا پناهنده شنبه 26 اردیبهشت (16 مه) با حضور تعدادی از عوامل فیلم در دو نوبت در سالن دبوسی روی پرده رفت. این فیلم امروز یکشنبه 27 اردیبهشت (17 مه) نیز یک نوبت دیگر در سالن آندره بازن نمایش داده می‌شود.

پناهنده به همراه بیژن امکانیان تهیه‌کننده، پژمان بازغی، ساره بیات و نوید محمدزاده بازیگران، ارسلان امیری نویسنده و تدوینگر و مرتضی قیدی فیلمبردار در کن حضور دارند.

"ناهید" تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد.

"ناهید" داستان زنی به همین نام است که در شمال ایران زندگی می‌کند. او با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است و سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. "ناهید" بخت دریافت جایزه دوربین طلایی جشنواره کن امسال را هم دارد.

نائومی کاواسه، بریلانته مندوزا و آپیچاتپونگ ویراستاکول از جمله فیلمسازان مطرح هستند که امسال با تازه‌ترین ساخته‌های خود در بخش نوعی نگاه رقابت می‌کنند.

ایزابلا روسلینی بازیگر ایتالیایی-آمریکایی رئیس داوران بخش نوعی نگاه است. همکاران او در این بخش هیفا المنصور کارگردان اهل عربستان سعودی، نادین لبکی کارگردان و بازیگر لبنانی، پانوس اچ. کوتراس کارگردان یونانی و طاهر رحیم بازیگر فرانسوی هستند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن 23 اردیبهشت تا 3 خرداد (13 تا 24 مه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/