سرویس مد و لباس هنرآنلاین : در سال‌های گذشته همکاری بین هنر و مد به شیوه‌های مختلف بارها اتفاق افتاده است. لحظاتی وجود دارد که طراحان مد تبدیل به هنرمند می‌شوند، گاهی هنرمندان تبدیل به طراح مد می‌شوند و گاه هر کدام از آنها چیزی کاملا متفاوت از موجودیت خود را ارائه می‌دهد. هر دو ژانر هنرهای زیبا و طراحی مد بر روندهای اجتماعی تاثیر می‌گذارد، اما از سوی دیگر رابطه در حال تغییر آنها از یکی به دیگری، خود بازتابی از جامعه به عنوان یک کل است. شاید بعضی ازمداخلات و همکاری‌ها موفق‌تر از دیگران باشند، اما آنچه در درجه اول مهم است ترکیب کردن این دو حوزه و نتایج فوق‌العاده ای است که از بازی خیالی طراحان ممتاز به دست آمده است.

هنرمندان خیابانی و لویی ویتون - 2013

لویی ویتون خانه مدی است که هیچ مرزی را نمی‌پذیرد. این برند لوکس به صورت تفننی وارد دنیای هنرهای زیبا شده است و حالا با پیشرفتی که هنر خیابانی داشته و توانسته در جهان هنر پذیرفته شود، همکاری این برند افسانه‌ای با هنرمندان خیابانی قریب‌الوقوع بود. ابتدا فیلم کوتاه هیجان انگیز اما تقریبا کم ارزش افتتاحیه ویتون در توکیو با همکاری سه نفر ازمشاهیر هنر خیابانی به وجود آمد، کلیپی که هنرمندانش از آن با عنوان "شکستن سنت با سبک وحشی" یاد می‌کنند.

همچنین ویتون از دو برادر هنرمند برزیلی و یک هنرمند نقاشی دیواری در لس آنجلس به نام رنتا دعوت کرد تا برای مجموعه جدید ویتون قطعه‌ای را طراحی کنند. رنتا علاوه بر طراحی لباس‌های پشمی و ابریشمی برای ویتون، به همراه هنرمند دیگری به نام هاکس نمای اولین فروشگاه ویتون در آمریکای شمالی را نقاشی کردند.

دانش آموزان هنر و فندی - 2011

دانش آموزان کالج سلطنتی هنر بریتانیا پیشنهادی برای ساخت تاسیسات بوتیک تازه تاسیس فندی در خیابان اسلون دریافت کردند. هنرمندان جوان تشویق شدند که به شکلی سمبلیک ازمواد مازاد مثل رنگ، و تکه‌های چرم اضافی در چیدمان خود استفاده کنند. اطمینان فندی به دانش آموزان جواب داد، به خصوص در مورد پرده نقاشی سفیدی که در پنجره ورودی فروشگاه نصب شده و الهام گرفته از کالاهای چرمی رنگی متعلق به محصولات گرانقیمت این برند بود.

در این چیدمان ابتدا صفحه بوم سفیدی دیده می‌شود که کیف‌های فندی از آن آویزان شده‌اند. سپس به آرامی یک جریان از ماده رنگی به داخل یک سیم‌پیچی چند وجهی که روی بوم قرار دارد منتشر شده و با گذشتن از آن بر روی بوم، کیف و صفحه نمایش می‌ریزد. این چیدمان یک تصویر تزئینی و همیشه در حال تغییر را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/