سرویس تجسمی هنرآنلاین : عالمه باقریان که نمایش آثار پذیرفته شده از او در بی‌ینال بین‎المللی هنر ازمیر چند روزی است به پایارن رسیده است درباره حضور در این بی‌ینال به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: من فراخوان بی‌ینال هنر ازمیر را در هنرآنلاین دیدم و پس از مطالعه آن تصمیم گرفتم که آثارم را برای حضور در این رویداد ارسال کنم که پس از پذیرفته شدن، سه نقاشی من از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در این بی‌ینال نمایش داده شد.

وی درباره این آثار توضیح داد: من برای این بی‌ینال سه تابلوی نقاشی با ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ سانتی‌م‌تر ارسال کردم. من همیشه با تکنیک رنگ روغن روی بوم کار می‌‎کنم و این سه نقاشی نیز با همین تکنیک کار شده‌اند. فضای این آثار فیگوراتیو است و در آن‌ها ترکیبی از فیگورهای مدرن به همراه طرح‎‌ها و فیگورهای نقاشی ایرانی دیده می‌‎شود.

این هنرمند که در پایان بی‌ینال به عنوان یکی از هنرمندان برگزیده انتخاب شده و لوح تقدیر و نماد شهر ازمیر را نیز دریافت کرده است درباره این بی‌ینال اظهار کرد: در فراخوان اعلام شده از سوی بی‌ینال "ابدیت و صلح" به عنوان موضوع این بی‌ینال مطرح شده بود و من نیز با توجه به فضای کلی کارهای اخیرم سه تابلو را کار کرده و به بی‌ینال فرستادم.

باقریان درباره استقبال از آثارش در بی‌ینال بین‎المللی هنر ازمیر نیز اظهار کرد: واکنش‌هایی که در مورد کار‌هایم از دیگران دیدم بسیار خوب بود. استقبال عمومی از بی‌ینال نیز زیاد بود و بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن آثار بی‌ینال حضور داشتند؛ با این حال آنچه در این بی‌ینال دیدم نشان می‌داد هنر ایران در خاور میانه در رده نخست قرار دارد و نه هنر ترکیه یا دیگر کشورهای منطقه در سطح کارهایی که من از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‎های داخل ایران می‌‎بینم نیست. البته در این بی‌ینال هنرمندانی از آمریکا و اروپا نیز حضور داشتند که کارهایی بسیار قوی ارائه کرده بودند.

وی ادامه داد: از نظر حرفه‎ای و اقتصادی حضور در آرت‎فر‌ها برای هنرمندان بهتر است، اما بی‌ینال نیز ویژگی‎های خاص خود را دارد و من در مدتی که در ازمیر حضور داشتم با هنرمندان بسیاری آشنا شدم به علاوه با چند گالری‎دار از استانبول نیز آشنا شدم که به کار‌هایم علاقه نشان دادند و این ارتباطات به نظرم می‌‎تواند برای یک هنرمند مفید باشد.

دوسالانه بین‎المللی هنر ازمیر از سال ۲۰۱۱ سازمان‌دهی شده است تا فضایی را برای گفت‎وگوی مستقیم هنرمندان مخاطبان ایجاد کند. این دوسالانه در سال ۲۰۱۵ نمایشگاهی را با موضوع "ابدیت" و با مشارکت هنردوستان برگزار کرد. نمایشگاه دوسالانه ازمیر نقش مهمی در پیشبرد هنرمندان معاصر در ترکیه و در بسیاری از کشورهای متفاوت در حوزه‌ بین‌المللی دارد.

عالمه باقریان متولد ۱۳۶۳ است او که کار‌شناسی ارشد رشته نقاشی از دانشگاه شاهد است چهارمین نمایشگاه انفرادی خود را سال ۹۲ در گالری سیحون برگزار کرد.

انتهای پیام/