به گزارش هنرآنلاین: به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ویژه برنامه‌ای در نعت حضرت رسول اکرم (ص) سه گروه برجسته موسیقی مقامی ایران به اجرای برنامه خواهند پرداخت،

گروه پسران حاج خلیفه غوثی از مهم‌ترین گروه‌های موسیقی عرفانی و موسیقی نواحی منطقه کردستان هستند و برخوردار از تربیت و آموزش مستقیم استاد خلیفه میرزا آغه غوثی هستند.

گروه استاد نور محمد درپور گروهی هستند که تا زمان حیات استاد نورمحمد درپوردر کنار ایشان به اجرای موسیقی می‌پرداختند. این گروه از معدود بازماندگان صاحب سبک در منطقه جنوب خراسان است که گنجینه‌ای از نغمه _های شفاهی موسیقی این مناطق را در سینه دارند و می‌توان موسیقیشان را نماد موسیقی عرفانی منطقه تربت جام و خراسان به شمار آورد.

عاشیق حسن اسکندری از عاشیقهای معروف آذربایجان است، او در چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی، که در ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در تالار وحدت برگزار شد، عاشیق حسن اسکندری بعنوان موسیقی کار پیش‌کسوت مورد تقدیر قرار گرفت.

ویژه برنامه‌های نعت حضرت رسول اکرم (ص) طی سه روز، پنج شنبه، جمعه و شنبه ۲۴، ۲۵ و۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در فضای باز خانه هندمندان ایران بر پا خواهد بود.

انتهای پیام/