سرویس موسیقی هنرآنلاین: آخرین هفته اردیبهشت ماه درست با تعطیلی مبعث پیامبر اکرم مصادف شده و این مناسبت بهترین دلیل برای برگزاری حجم وسیعی از کنسرت‌های موسیقی در این تاریخ شده است، گرچه بیشتر برنامه‌های این آخر هفته مربوط به موسیقی نواحی ایران است اما همین موسیقی‌ها خود به تنهایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و جزو قدرتمند‌ترین‌ها در حوزه خود هستند.

کنسرت گروه ˝پیکلاویه˝ (ایوان شمس)

کنسرت گروه "پیکلاویه" که اسفندماه سال گذشته پس از یک شب اجرا به دلایل نامعلوم لغو شده بود، سرانجام موفق به اخذ تمام مجوزهای لازم برای برگزاری شد و در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار ایوان شمس روی صحنه خواهد رفت.

شایان کریمی (کیبورد)، مهیار صالحی‌نیا (گیتار الکتریک)، فرهاد خان بیلوردی (گیتار باس)، مصطفی بهرمان (درامز) و مهران مختارپور (خواننده) از اعضای گروه پیکلاویه هستند که قرار است قطعاتی از جمله همراه فرشته‌ها، رنگین کمان، جایی که پیاده رو تمام می‌شود، در کنار تو، در چشمانش، بی‌خواب‌ها و... در این کنسرت اجرا کنند.

گفتنی است بلیت فروشی این برنامه از یکشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است.

مضراب با حمید متبسم

گروه موسیقی "مضراب" کنسرت موسیقی "زمستان" از ساخته‌های "حمید متبسم" را بر اساس اشعاری از "مهدی اخوان ثالث"، توسط موسسه فرهنگی-هنری "نغمه حصار" به مدیریت افشین معصومی برگزار می‌کند.

این اجرا ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت و حمید متبسم (آهنگساز - سه تار). سمیرا گلباز (سه تار). میثم کربلایی (سه تار). سپهر شهبازی (سه تار)، نوشین پاسدار (بربت). بهناز بهنام نیا (بربت)، آوا ایوبی (بمتار)، جلال امیرپورسعید (بمتار)، نغمه فره‌مند (تمبک) و شهروز شعاعی (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه "مضراب" را تشکیل می‌دهند که فریبا داودی و هادی فیض‌آبادی هم به عنوانِ هم خوانان در این کنسرت حضور خواهند داشت.

کنسرت گروه زاگرسان ایران زمین (ایوان شمس)

گروه زاگرسان ایران زمین به خوانندگی داریوش نظری به همراه گروه ارکستر خود شامل کمانچه: اشکان مرادی، تار: سورنا نظری، عود: علیرضا عقیقی، تار و نی: یوسف سابیزا، سنتور: حبیب احمدیسه، تار و همخوان: رکسانا نظری، تمبک: میلاد اصلانفر، دف وسازهای کوبه‌ای: علیرضا جودکی، همخوان: پارمیدا نظری، سورنا: محسن کیهان‌نژاد است

این کنسرت روز جمعه (۲۶ اردیبهشت ماه) در ایوان شمس در یک سئانس برگزار خواهد شد.

کنسرت ارکستر جوانان پارس (تالار رودکی)

کنسرت جوانان پارس به سرپرستی ناصر نظر و رهبری حامد کرمانی طی دو شب و دو سئانس در تالار رودکی طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

کنسرت محلی بختیاری لری و لکی سامان علی‌پور (فرهنگسرای نیاوران)

کنسرت گروه موسیقی "آوای پارسیان" به سرپرستی و خوانندگی "سامان علی‌پور" با عنوان "گلونی" اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. این کنسرت در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه همزمان با روز "روسری لری" در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

قطعات اجرایی بر اساس موسیقی لرستان و در دستگاه چهارگاه، ماهور، شور و همایون در قالب ملودیهای بختیاری، لری و لکی در ۲ بخش اجرا می‌شود. تنظیم قطعات و بخشی از اهنگسازی از سامان علی‌پور و بخش دیگر باز خوانی ملودی‌های قدیمی می‌باشد.

قطعات انتخاب شده برای این کنسرت "بهارانه"، "شیرین شیرین"، "می‌نا بنوش"، "مریم"، "نازارم"، "چوپی"، "کشکله شیرازی" "شیرین سوزه"، "امان گلیا"، "سنگین سما" و "گلونی" است که با خوانندگی سامان علیپور و نوازندگی گروه آوای پارسیان به اجرا در می‌آید. همچنین این گروه در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه در شهر الیگودرز به اجرای کنسرت خیریه خواهد پرداخت.

شایان ذکر است که این کنسرت ساعت۳۰ :۲۱ از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به روی صحنه می‌رود.

رونمایی آلبوم گروه پالت

این مراسم ویژه از ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در عمارت مسعودیه واقع میدان بهارستان تهران برگزار خواهد شد. در این برنامه اعضای گروه پالت متشکل از روزبه اسفندارمز (کلارینت)، کاوه صالحی (گیتار)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، داریوش آذر (کنترباس) و امید نعمتی (خواننده)، به همراه امین طاهری (درامز) و سردار سرمست (پیانو، آکاردئون و ملودیکا) نوازنده‌های می‌ه‌مان گروه و جمعی از چهره‌های شناخته شده فرهنگ و هنر حضور خواهند داشت.

احسان رسول‌اف، تهیه‌کننده گروه پالت، با اعلام اینکه برنامه‌های غافلگیرکننده و متنوعی برای این مراسم رونمایی در نظر گرفته شده است، از همکاری همه‌جانبه مدیریت و عوامل اجرایی عمارت مسعودیه قدردانی کرد.

انتهای پیام/