سرویس سینمایی هنرآنلاین ، مسعود عسگری به زودی مستند "نان بی‌نان" را برای تولید آماده می‌کند. این کارگردان جوان سینما درباره ساخت اولین مستند خود در عرصه سینما به هنرآنلاین گفت: مدت‌ها بود که دستیار کارگردان در چند پروژه سینمایی بودم و تصمیم گرفتم که مستند اجتماعی "نان بی‌نان" را تولید کنم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی کار را هم برعهده دارم، احساس می‌کنم، مسئولیتم در ساخت این مستند سخت‌تر خواهد بود. به هر حال این مستند نمایی از واقعیت‌ها و مشکلات جامعه است که معمولا قشر متوسط جامعه به شمار می‌روند.

عسگری درباره زمان این مستند گفت: این مستند حدود ۴۵ دقیقه است که اولین تجربه مستقل تصویری من به شمار می‌رود. البته تا پیش از این دستیار کارگردان چند فیلم سینمایی بوده‌ام.

عسگری با اشاره به فضای باز برای ساخت مجموعه‌های مستند، بیان کرد: خوشبختانه ساخت مجموعه مستند، دست کارگردان را برای انجام ایده‌ها و آنچه در ذهن می‌گذراند، باز‌تر می‌کند. به همین دلیل ترجیح می‌دهم که فیلم مستند کار کنم. چون احساس می‌کنم ساخت فیلم مستند دغدغه بعضی از مشکلات اکران و یا عدم اکران را نداشته باشد.

وی در ادامه به سینمایی اختصاصی برای فیلم‌های مستند اشاره کرد و گفت: سینمای مستند در این سال‌ها فعال بوده است. چه فکری بهتر از اینکه سالنی اختصاصی برای نمایش فیلم‌های مستند در نظر گرفته شود. البته طی سال‌های اخیر سالن‌هایی بوده‌اند که فیلم‌های مستند را به معرض تماشا می‌گذاشتند که امیدوام نمایش این فیلم‌ها در سالن‌های اختصاصی فیلم‌های مستند تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/