به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین فرهنگسرای کتاب مستقر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در این مرکز همه روزه اجراهای موسیقی نواحی مختلف ایران توسط خنیاگران و منقبت خوانان بنام برگزار می‌شود.

سید مصطفیبانیان، کار‌شناس موسیقی مدیریت موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره این اجراهای مختلف گفت: با توجه به برگزاری ششمین فرهنگسرای کتاب، مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اقدام به برگزاری موسیقی نواحی و مقامی از ده استان کشور کرده است. یکی از اهداف برگزاری این نوع موسیقی، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با آوا‌ها و نواهای غنی و اصیل ایرانی است.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا بخش عمده این اجرا‌ها با موضوع امیرالمومنین و پیامبر اسلام برگزار می‌شود»، گفت: از آنجا که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و عید مبعث مقارن شده است، برآن شدیم تا خنیاگران و منقبت خوانان موسیقی نواحی در خلال برگزاری نمایشگاه به اجرای منقبت خوانی، نعت، و روایت‌های مختلف از عید مبعث و حضرت علی (ع) بپردازند.

نماینده مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: برای اجرایب رنامه های خنیاگران مذهبی ازسراسر ایران دعوت به عمل آمده است. این هنرمندان که از استان های مختلف مانند گیلان، آذربایجان، بوشهر، خراسان و... دعوت شده‌اند، در فواصل برنامه‌های فرهنگسرای کتاببهاجرایموسیقی در چهار نوبت می پردازند.

نماینده مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری درباره میزان استقبال مخاطبان از این برنامه‌ ها گفت: تا به این روزاستقبال خوبی ازاجرای این برنامه های موسیقی صورت گرفته است. اجرای موسیقی اصیل فضای مفرح و شادابی را برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه فراهم می‌کند و این موجب ایجاد خاطره‌ای شیرین در ذهن مخاطبان می‌شود تا کتابخوانی برایشان لذت بخش باشد. فرهنگسرای کتاب درمصلی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا (ع)، نبش خیابان هفتم واقع شده است.

انتهای پیام/