سرویس موسیقی هنرآنلاین: مجید کیانی، نوازنده پیشکسوت سنتور با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این اجرا یکم خردادماه ساعت 18 در سالن آسمان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کیانی در ادامه بیان کرد: عنوان این کنسرت "هنر طبیعت" است که به تک‌نوازی سنتور با همراهی ضرب اختصاص دارد و مهرداد کیانی به عنوان نوازنده ضرب در این کنسرت حضور دارد.

این نوازنده سنتور افزود: در این کنسرت 12 قطعه اجرا می‌شود و قرار است در هفت دستگاه موسیقی مانند شور، ماهور، سه گاه، نوا، راست پنجگاه و.... قطعاتی را اجرا کنیم. در این کنسرت در هر دستگاه دو قطعه اجرا می‌‎شود و نام بعضی از قطعات شباهنگ، روزآهنگ، گردش زمین، گردش طبیعت، طلوع فجر و.... است.

کیانی تاکید کرد: چند سال گذشته آلبومی با همین عنوان منتشر شد که شامل هشت قطعه بود و چون تیراژ آن تمام شده است تصمیم گرفتیم این آلبوم را دوباره منتشر کنیم.

این نوازنده پیشکسوت سنتور در پایان گفت: این کنسرت اجرای همین آلبوم است با این تفاوت که چند قطعه جدید به آن اضافه شده است.

مجید کیانی ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح‌الله خالقی را به مدت چهارسال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فرا گرفت. سپس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزا عبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند بقیه ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوه سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت.

از جمله کارهای ماندنی مجید کیانی به هم‌نوازی او با محمدرضا لطفی و داریوش فرهنگ‌فر و نیز آلبوم ترجیع‌بند با آواز رامبد صدیف می‌توان اشاره کرد که این اثر دومی از جمله آثار ماندگار در تاریخ موسیقی آوازی و بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی ایران به شمار می‌رود.