سرویس تئاتر هنرآنلاین: دومین نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن بازیگر برای معرفی نامزدهای بهترین بازیگران زن و مرد از نگاه داوران انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران، با حضور بهزاد فراهانی دبیر جشن بازیگر، محمودرضا رحیمی سخنگوی و نائب رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران و فرهاد تجویدی مسئول هماهنگی داوران جشن بازیگر و عضور هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در سالن کنفرانس خانه تئاتر ایران برگزار شد.

در این نشست محمودرضا رحیمی و فرهاد تجویدی در سخنانی ضمن تشریح روند و چگونگی داوری این دوره، از تماشای 284 نمایش اجرا شده در 37 سالن و تماشاخانه دولتی و خصوصی از ابتدای سال 1393 توسط 15 داور این انجمن خبر دادند.

به گفته فرهاد تجویدی این تعداد از آثار نمایشی توسط هیات داوران منتخب که متشکل از 15 هنرمند شناخته شده مطرح بوده است، 58 نمایش به 5 داور نهایی معرفی، و در نهایت 10 بازیگر زن و 10 بازیگر مرد به عنوان کاندید انتخاب شدند.

بر این اساس؛ بهرام افشاری برای بازی در نمایش "پاییز"، توماج دانش بهزادی برای بازی نمایش در "بیرون پشت در"، پوریا رحیمی سام برای بازی در نمایش "آخرین نامه"، علی سرابی برای بازی درنمایش "ترانه‌های محلی"، خسرو شهراز برای بازی در نمایش "الیورتوییست"، تینو صالحی برای بازی نمایش "قصه ظهر جمعه"، امین طباطبائی برای بازی در نمایش "هملت"، پژمان عبدی برای بازی در نمایش "برای کلاه آهنی‌ها"، محمدعلی محمدی برای بازی در نمایش "قصه ظهر جمعه" و نوید محمدزاده برای بازی در نمایش "آخرین نامه" کاندیدهای بهترین بازیگران مرد سال 1393 هستند.

همچنین نسیم افشارپور برای بازی در نمایش "نوعی داستان عاشقانه"، ستاره اسکندری برای بازی در نمایش "هم هوایی"، سوگل سادات خلیق برای بازی در نمایش "قصه ظهر جمعه"، شیدا خلیق برای بازی در نمایش "ماضی استمراری"، فرزانه کابلی برای بازی در نمایش "تانگو تخم مرغ داغ"، هانا کامکار برای بازی در نمایش "ترانه‌های محلی"، الهام کردا برای بازی در نمایش "هم هوایی"، آیدا کیخایی برای بازی در نمایش "هیولاخوانی"، پریسا مقتدی برای بازی در نمایش "تانگو تخم مرغ داغ" و ناهید مسلمی برای بازی در نمایش "ماضی استمراری"، ، کاندیدهای بهترین بازیگران زن سال 1393 هستند.

دوازدهمین جشن بازیگر با دبیری بهزاد فراهانی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، روز دوشنبه هفته آینده 28 اردیبهشت‌ماه جاری ساعت 17:30، در تالار وحدت برگزار و 3 بازیگر زن و 3 بازیگر مرد بدون الویت بعنوان بازیگران منتخب هیات داوران معرفی خواهند شد.

همچنین در این جشن از هنرمندانی همچون؛ مهین سی‌سی‌پور از بندرعباس، محمد محمدی از کاشان، مهتاج نجومی از تهران و آرمان امید از تهران، بعنوان چهار هنرمند پیشکوست تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/