به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی هنرهای نمایشی، رضا گشتاسب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کهکیلویه و بویر احمد درباره هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر این استان گفت: این مراسم از چهارشنبه 23 اردیبهشت در تمامی شهرستان‌های استان کهکیلویه و بویر احمد برگزار خواهد شد. اجرای نمایشنامه‌خوانی و تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌های شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از 55 هنرمند فعال قدردانی خواهد شد، ادامه داد: از هنرمندان شهرستان‌ها برای کسب مقام در سطح استانی و منطقه‌ای و هنرمندان استانی برای کسب مقام در سطح کشوری و بین‌المللی تقدیر به عمل می‌آید. همچنین در این مراسم از 4 هنرمند قدیمی تجلیل می‌شود.

گشتاسب با اشاره به اینکه مراسم اصلی اردیبهشت تئاتر هفته آینده با حضور استاندار و فرماندار برگزار خواهد شد، عنوان کرد: استان کهکیلویه و بویر احمد در نظر دارد پس از پایان هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر، یک روز هم بدون اجرای تئاتر نداشته باشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کهکیلویه و بویر احمد افزود: با توجه به برنامه‌های تدوین شده برای این استان، در کنار اجرای تئاتر در شهرستان‌های مختلف، جلسات مداوم نمایشنامه‌خوانی و نشست‌های تخصصی تئاتر برگزار می‌شود.

جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران، هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های نمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/