به گزارش هنرآنلاین ؛ در متن بیانیه بنیاد نمایش کودک به مناسبت هفته تئاتر آمده:

به نام یگانه هستی

بنیاد نمایش کودک، ضمن ابراز خوشوقتی از نامگذاری هنری سال94 به نام هنر تئاتر از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکر از این حُسن انتخاب، بر خود لازم میداند مواردی را در این ارتباط اعلام کند:

1- از آنجایی که زمینه و ریشه رشد و بالندگی تئاتر هر کشور از تئاتر کودک آن سرزمین سرچشمه میگیرد،بها دادن و حمایتهای لازم معنوی و مادی از آن، بدون شک تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر کشور خواهد داشت.

2- تئاتر دانش آموزی که جشنواره های متعددی را از مرحله مدرسه تا مرحله کشوری به خود اختصاص داده و همه ساله در سطح کشور به اجرا در می آید،شرایط بالقوه لازم را جهت ارتقای سطح کیفی تئاتر ایران داراست و با حمایت های مناسب، این مهم محقق خواهد شد.

3- با توجه به فعالیتهای نهادهای مختلف مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان،در زمینه برگزاری جشنواره ها و اجراهای نمایشی و مسابقات مختلف،تشکیل شورای هماهنگی تئاتر کودک و نوجوان میتواند به سامان دهی این فعالیتها یاری رساند و از موازی کاریها و اتلاف وقت و هزینه مضاعف جلوگیری کند.

4- حمایت از پژوهشگران تئاتر کودک و نوجوان، پشتوانه علمی و اجرایی این بخش مهم از تئاتر را فراهم خواهد ساخت. با آرزو توفیق برای همه دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان در سراسر دنیا

داود کیانیان/ بنیاد نمایش کودک

انتهای پیام/