سرویس سینمایی هنرآنلاین: هیئت مدیره بی‌ینال ونیز به ریاست پائولو باراتا به پیشنهاد آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز با انتخاب آلفونسو کوارون به عنوان رئیس داوران این دوره جشنواره موافقت کرد.

کوارون و همکارانش در بخش مسابقه بین‌الملل - که اسامی آنها هنوز اعلام نشده است - برنده جایزه شیر طلایی و هفت جایزه دیگر این بخش را انتخاب می‌کنند.

کارگردان 53 ساله سازنده تریلر فضایی "جاذبه" با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی است که اولین بار در دنیا سال 2013 در جشنواره ونیز به نمایش درآمد. کوران بعدا برای این فیلم برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد.

کوارون چهار نامزدی دیگر نیز در کارنامه دارد که همه آنها برای فیلم‌هایی است که اولین بار در لیدو روی پرده رفتند: "و مادر تو هم" (2001، نامزد بهترین فیلمنامه غیراقتباسی)، "فرزندان انسان" (2006، نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین) و "جاذبه" (نامزد اسکار بهترین فیلم).

ارتباط کوارون با جشنواره ونیز به سال 2001 بازمی‌گردد که "و مادر تو هم" برنده جایزه اوسلا بهترین فیلمنامه و جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر مرد برای گائل گارسیا برنال و دیه‌گو لونا شد. در 2006، "فرزندان انسان" جایزه اوسلا بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد که این جایزه به امانوئل لوبزکی رسید. لوبزکی بعدا برای "جاذبه" اسکار بهترین فیلمبرداری را برد. هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز 2 تا 12 سپتامبر (11 تا 21 شهریور) برگزار می‌شود.

اسکرین دیلی / 11 مه