سرویس موسیقی هنرآنلاین: سودابه سالم، سرپرست ارکستر کودکان و نوجوانان ایران زمین با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: گروه آوازی کودکان ایران زمین یکم خرداد ماه سال جاری در تالار رودکی به اجرای برنامه می‌پردازند.

سالم در ادامه بیان کرد: در این کنسرت کودکان به همراه مادران خود به صحنه می‌روند و در بخشی از این کنسرت ارکستر کودکان نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

سرپرست ارکستر کودکان ایران زمین خاطرنشان کرد: در این کنسرت مجموعه‌ای از ترانه‌های کودکان، اولین ترانه‌های خاص کودکان برای رادیو و قطعات محلی مخصوص مادران برای مخاطبان اجرا می‌شود.

سودابه سالم در ادامه تاکید کرد: حضور مادران در این کنسرت به این دلیل است که مادران با فرهنگ کشورمان بیشتر آشنا شوند و بتوانند با کودکان خود ارتباط برقرار کنند.

سالم افزود: زمانی که مادران بتوانند از نظر موسیقی با کودکان خود ارتباط برقرار کنند یک پیوند عاطفی میان آن‌ها به وجود می‌آید و سبب می‌شود مادران نسبت به فعالیت کودکان خود بیشتر آگاه باشند.

سرپرست ارکستر کودکان ایران زمین در ادامه گفت: همچنین در این کنسرت آلبوم تصویری "زیر گنبد کبود" رونمایی می‌شود که این اثر یک پرفورمنس است.

سودابه سالم بیان کرد: این اثر یک اجرا براساس قصه‌های کهن ایران زمین است و به کودکان اختصاص دارد که شامل قصه‌های نمکی، نخودی، حسن کچل و.... است.

سالم در پایان گفت: در این اثر موسیقایی 127 کودک و گروه کر به اجرای برنامه پرداخته‌اند و در این آلبوم از سازهای ایرانی و جهانی استفاده شده است.