به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی؛ "نوین اسماعیلی افروز" پیانیست، مدرس پیانو و از شاعران ایرانی در آخرین روزهای اردیبهشت ماه به ایران آمده و ابتدا در ارکستر سمفونیک تهران با اجرای آثاری از بتهوون و دوژاک حضور به هم خواهد رساند. پس از آن این نوازنده چیره دست در روزهای 4 و 5 خرداد ماه به تالار رودکی رفته و رسیتال پیانو خود را اجرا خواهد کرد.

افروز تحصیلات موسیقایی خود را در سوئیس و ایتالیا به پایان رسانده و از اعضای دائمی فستیوال لوگاندی سوئیس است.

وی در سابقه فعالیت های هنری خود از اعضای هیئت داوران مسابقه های جهانی برترین پیانیست ها بوده و دارای جایزه صلح آلبرت انیشتن و نشان افتخار بین المللی رم است.

از دیگر افتخارات "نوین افروز" می توان به جایزه سنت والنتین طلایی و جایزه برترین فعالیت های فرهنگی زنان از سازمان ملل متحد اشاره کرد.

افروز قطعات بسیاری برای پیانو، کوئیتست، دوئت، پیانو، ارکستر و گروه کر ساخته است. از شاخصه های اجرایی "نوین افروز" توجه وی به سازهای ایرانی است که جایگاه وی را نسبت به خیلی از هنرمندان ایرانی متمایزتر می کند.

از دیگر فعالیت های کلاسیک افروز باید به اجرای قطعاتی از بتهوون، چایکوفسکی و شوپن اشاره کرد.

"نوین افروز" علاوه بر آهنگسازی و نوازندگی پیانو در حوزه شعر نیز فعالیت هایی داشته و در حال حاضر آثاری مطرحی چون "امید صلح"، "انعکاس ها"، "شبنم" و "نمایی از ایتالیا" از قلم وی منتشر شده است.

گفتنی است برای تهیه بلیط ارکستر سمفونیک تهران و رسیتال "نوین افروز" می توان به سامانه فروش iranconcert.com مراجعه کرد.