سرویس مد و لباس هنرآنلاین : مسعود بحرینی مدیر داخلی مجموعه طراحی و تولید لباس پرشه در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: خواهر من یاسمین بحرینی در رشته طراحی لباس دانشگاه الزهرا تحصیل کرده بود و با همکاری عاطفه عبدالسلامی از سال 85 این مجموعه را راه اندازی کردند. کار آنها ابتدا در زمینه چاپ روی پارچه به عنوان رومیزی، رو تختی و... بود و بعد از آن کار خود را با تولید مانتو، پانچو و... ادامه دادند.

بحرینی افزود: کار این مجموعه با تولید لباس زنانه گسترش پیدا کرد و با راه اندازی سایت و برگزاری چند نمایشگاه، فروشگاه‌های مختلف برای فروش و پیوستن به شبکه توزیع محصولات پرشه اعلام آمادگی کردند. به مرور زمان این برند شناخته شد و حالا علاوه بر فروشگاه مرکزی ما چند فروشگاه بزرگ هم نمایندگی تولیدات ما را در اختیار دارند.

او با بیان اینکه تمرکز این مجموعه بر تولید لباس بانوان است افزود: ویژگی بارز تولیدات ما که آن را از سایر لباس‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، طراحی بر پایه تلفیقی از طرح‌های سنتی ایرانی با مد روز است. روی محصولات ما طرح‌های اسلیمی و نقوش برگرفته از دوره هخامنشی، ساسانی و... چاپ می‌شود.

بحرینی ادامه داد: مشتریان ما از قشرها و سنین مختلف هستند و سعی می‌کنیم لباس‌هایی برای سلیقه‌های متفاوت تولید کنیم. کار این مجموعه تا نیمه سال 93 فقط به صورت تولید انبوه بود و لباس‌ها به نمایندگی‌های مختلف فرستاده می‌شد، اما بر اساس سیاست گذاری جدید، دسته دوم محصولات ما به صورت آثار طراحی شده خاص و تک درفروشگاه مرکزی فروخته می‌شود که از نظر طرح و جنس متفاوت از سایر تولیدات ما هستند.

او با اشاره به اینکه بخش عمده کارها در خارج از مجموعه انجام می‌شود افزود: لباس‌ها را برای دوخت به کارگاه‌های دیگر می‌فرستیم و بعد از آماده شدن لباس روی آنها چاپ می‌زنیم.

بحرینی افزود: در این کار داشتن ایده نو و ماندگاری اهمیت زیادی دارد. عده زیادی هستند که کار را شروع می‌کنند اما صبر و تحمل ندارند و نمی‌توانند مشکلات آن را تحمل کنند و بعد از مدتی کار را رها می‌کنند. مشکلات متعددی مانند پیدا کردن جای مناسب، پیدا کردن المان‌های شبکه توزیع، جذب مشتری و... وجود دارد که باید آنها را رفع کرد.

او در مورد مشکل توزیع محصولات گفت: نحوه رساندن محصول به دست مشتری اهمیت زیادی دارد، اما در بازار ما تعاملات مالی شفاف نیست و کارها فقط بر اساس اعتماد طرفین پیش می‌رود. به همین دلیل برای کسی که تازه وارد کار شده است تا زمانی که اعتماد سازی شود مشکلات متعددی وجود دارد. برای ما بارها پیش آمده است که با نمایندگانی در شهرستان همکاری کردیم اما هزینه کارهایی را که برایشان فرستادیم پرداخت نکرده‌اند.

بحرینی ادامه داد: از طرف دیگر در ارتباط با فروشنده نهایی هم مشکلاتی وجود دارد. بیشتر فروشندگان برای دریافت اجناس سلیقه شخصی خود را در نظر می‌گیرند و هنوز برای آنها جا نیفتاده است که فروشنده نباید مطابق سلیقه خودش عمل کند و باید سلیقه مخاطب را در نظر بگیرد.

او در مورد واکنش مشتریان به محصولات ایرانی گفت: ما در این زمینه مشکل زیادی نداریم چون بیش از 250 هزار نفر مشتری ثابت داریم که از راه‌های مختلف با آنها در تعامل هستیم و این افراد کارهای ما را استفاده کرده و می‌شناسند. مشتریان جدید هم جذب طرح و مدل کارها می‌شوند و با ایرانی بودن آنها مشکلی ندارند.

انتهای پیام/