سرویس تجسمی هنرآنلاین : آرمان یعقوب‎پور نقاش معاصر درباره نمایشگاه نقاشی خود که این روزها در گالری گلستان برپاست به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه مجموعه جدید من شامل ۲۷ اثربه نمایش گذاشته شده که به دلیل مساحت گالری گلستان ۱۹ اثر آن روی دیوار رفته و ۸ اثر دیگر روی سایت گالری برای نمایش و فروش قرار داده شده است. این آثار همگی اکریلیک روی بوم هستند و ابعاد آن‌ها ۱۲ در ۸۰، ۱۲۰ در ۱۲۰، و ۱۲۰ در ۱۶۰ سانتی متر است. البته یکی از آثار به شکل سه لته ارائه شده است که هر لت آن ابعادی معادل ۱۲۰ در ۸۰ داشته و تابلو در مجموعه ۱۲۰ در ۲۴۰ سانتی متر است.

وی درباره رویکردش به طبیعت نیز اظهار کرد: در برخورد با طبیعت اعتقاد دارم که فضا باید ساده دیده شده و نگاهی مینیمالیستی وجود داشته باشد. این نوع نگاه نه تنها در تکنیک کارهای من وجود دارد بلکه در انتخاب عناصر تشکیل دهنده یک تابلو نیز آن را رعایت می‌‎کنم و به این ترتیب ذهنیت و فضای اثر نیز مینیمالیستی خواهد بود.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه وجود بخش‎های خالی در تابلو، حاکمیت رنگ سفید و حضور جرم رنگ در اثر از ویژگی‎های کار اوست ادامه داد: ببینده در مقابل این آثار با سطحی مواجه می‌‎شود که جرم رنگ روی آن قابل تشخیص است. او این جرم و همین‎طور پارچه بوم را پیش چشم خود دارد و به این ترتیب پیش از آنکه مانند دیگر تابلوهای منظره با تصویر مشاهده شود با ماده سر و کار خواهد داشت.

یعقوب‏‌پور افزود: در طبیعت همیشه عناصری وجود دارد که اجزای اصلی یک منظره را می‌‎سازد من بر ارائه همین نکات جزیی در کار‌هایم تاکید دارم؛ چیزهایی مانند یک سنگ یا یک تکه ابر. در واقع من عناصر موجود در طبیعت را برای کارم گزینش می‌کنم تا فضایی که مد نظر دارم را به تصویر بکشم. پس از چند دوره کار روی طبیعت اکنون به سادگی بیشتری در نقاشی‎‌هایم رسیده‎ام و با پالایش نوع نگاهم می‌‏کوشم بیش از پیش به سمت این سادگی حرکت کنم.

وی با اشاره به این نکته که در انتخاب ترکیب‏‌بندی هم از سایر نقاشان طبیعت متفاوت عمل می‌‏کنم اظهارکرد: طبیعتی که در تابلوهای من وجود دارد لزوما طبعت بکر نیست،‌گاه حتا ممکن است این منظره‎‌ها ذهنی باشند و‌گاه دیدن صحنه‎ای در یک پارک ممکن است موضوع کار من قرار گیرد.

این هنرمند نقاش درباره انتخاب رنگ در آثارش نیز گفت: انتخاب رنگ از سوی هنرمندن معمولا با توجه به روحیات فردی و سوژه مورد نظر آنان انجام می‌‏شود. من در انتخاب رنگ‎‌ها بیشتر به سمت خاکستری گرایش دارم شاید به این دلیل که روحیه استفاده از رنگ‎های شارپ در من وجود ندارد و به علاوه آدمی هستم که اهل صادر کردن حکم‏‌های قطعی نیستم و تعادل خاصی را در همه چیزمورد نظر دارم.

یعقوب‎پور درباره روند آاثارش در مجموعه‎های بعدی نیز اظهار کرد: در نمایشگاه‎های بعدی هم قطعا به دنبال همین فضا هستم. هر چند ممکن است این طبیعت به طبیعت بی‏جان یا حتی یک گلدان تبدیل شود اما باز هم طبیعت خواهد بود و همین سادگی و مینیمالیسم در کار حفظ خواهد شد.

نمایشگاه آثار آرمان یعقوب‏‌پور تا ۲۳ اردیبهشت ماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ ادامه دارد.

انتهای پیام/