سرویس تجسمی هنرآنلاین : محمدحسین حشمتی هنرمند عکاس، آثار خود را در گالری موسسه بهنام دهش‌پور و برای فروش به نفع بیماران سرطانی به نمایش گذاشته است. او درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: هنگامی که چند ماه قبل نمایشگاه انفرادی من در گالری شیرین برگزار شد؛ دوستانی از موسسه بهنام دهش‌پور به نمایشگاه آمدند و پس از دیدن عکس‎های کوچک من گفتند که آن‌ها برای فروش در خیریه مناسب هستند و از من دعوت کردند که در گالری دهش‌پور نمایشگاهی داشته باشم و این نمالیشگاه اکنون در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که "هلال تا هلال و هرآنچه در می‌ان" نام دارد ۶ عکس بزرگ در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر و یک در یک متر به همراه ۵۰ عکس کوچک با ابعاد ۵در ۵ و ۵ در ۷/۵ سانتی‏متر به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند عکاس درباره فضای این آثار و ارتباط این فضا با عنوان "هلال تا هلال و هرآنچه در میان" نیز توضیح داد: همه این عکس‌ها در شب گرفته شده و همه آن‌ها هلال ماه را نشان می‌‎دهند؛ هرچند این هلال‎‌ها در پس زمینه خود ممکن است فضای طبیعت، جاده یا شهر را داشته باشند. ماه در حالت اولیه خود به شکل هلال است و در ‌‌نهایت دوباره به شکل هلال تبدیل می‌‎شود و این دو حالت ماه می‌‎توانند نمادی از زندگی و آغاز و پایان آن باشند؛ هلال‌هایی که از یکی تا دیگری اتفاقات بسیاری رخ می‌‏دهد. به همین دلیل من در این نمایشگاه ۶ اثر بزرگ دارم که سه تای آن‌ها در ابتدای مجموعه قرار می‌‎گیرد و سه تای دیگر در انتها و ۵۰ اثر کوچک به عنوان مناظری شهری یا طبیعت آن چیزی است که می‌‏تواند در فاصله آغاز و پایان زندگی درنظر گرفت.

حشمتی همچنین درباره حضور در یک رویداد خیریه نیز اظهار کرد: من مادرم را به علت بیماری سرطان از دست دادم و همسرم نیز مدتی به این بیماری مبتلا بود؛ به همین دلیل لزوم کمک به این بیماران را به خوبی درک می‌‏کنم و می‌‎دانم مراکزی مانند بنیاد بهنام دهش‎پور چه اندازه زحمت می‌‏کشند. به علاوه معتقدم علاوه برآنکه همکاری هنرمندان با چنین بنیادهایی بسیار مثبت است، اگر درک و عشق نیز به این همکاری اضافه شود نتیجه کار بسیار قابل توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حال نکته‎ای که به نظرم باید به آن توجه شود این است که در چنین بنیادی باید از حضور کار‌شناسان هنری کمک گرفته شود و از طراحی گالری تا انتخاب آثار، یک کار‌شناس و متخصص به موسسه خیریه کمک کند تا چنین نمایشگاه‎هایی به بهترین شکل برگزار شود.

این هنرمند با بیان اینکه قیمت آثار بزرگ این نمایشگاه یک میلیون و یک میلیون و دویست و قیمت کارهای کوچک ۲۰۰ و ۲۵۰ هزارتومان است افزود: در روز افتتاحیه از مجموع ۵۶ اثر ۳۷ کار فروخته شد که به نظر من نشان از استقبال خوب از این رویداد خیریه دارد. من پیش از این آثارم را در قالب نمایشگاه گروهی در اختیار خیریه‎‌ها گذاشته‌ام اما این نمایشگاه به شکل انفرادی برگزار شد و حضور در این فضا واقعا برای من جالب بود.

همچنین نفیسه امدادی مدیر گالری بهنام دهش‌پور نیز درباره شکل‎گیری این گالری به هنرآنلاین گفت: پیش از این ما نمایشگاه‎های بنیاد دهش‎پور را در فرهنگسرای نیاوران یا دیگر گالری‎‌ها برگزار می‌‏کردیم، اما گالری کمتر به شکل خیریه با ما همکاری می‌‏کردند و زمانی که در سال ۹۲ خیری یک ساختمان را به بنیاد اهدا کرد، تصمیم گرفتیم یک طبقه از آن را به گالری تبدیل کرده و به همین دلیل برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: در ‌‌نهایت گالری ما در اردیبهشت سال ۹۳ و با نمایشگاهی از آثار عبدالحمید پازوکی افتتاح شد و تا امروز نمایشگاه‎های گروهی و انفرادی متعددی در این گالری برگزار شده است.

مدیر گالری دهش‎پور درباره اینکه چرا یک موسسه خیریه به گالری نیاز دارد نیز توضیح داد: فروش آثار تجسمی بسیار بیشتر از یک کنسرت به موسسات خیریه کمک رسانی می‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک گالری برای خودمان داشته باشیم. به علاوه هنرمندان تجسمی همیشه ارتباط خوبی با ما داشته‏‎اند و در زمینه‏‌های مختلف با ما همکاری می‌‏کنند.

نمایشگاه خیریه عکس "هلال تا هلال و هرآنچه در می‌ان" تا ۲۴ اردیبهشت ماه در گالری بهنام دهش‌پور به نشانی فرمانیه (کوچه لواسانی)، کوچه شهید جباریان (فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ برپاست.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/