به گزارش هنرآنلاین ، روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی نوشته است: در این تشکیلات آنچه مسلم است و می‌بایست رعایت شود سیاست کلی است که از طرف معاونت امور هنری به بنیاد رودکی ابلاغ شده است و آن ساماندهی موسیقی ارکستری تحت پوشش یک تشکیلات منسجم است. موسیقی ارکستری در گونه‌های متنوع دسته‌بندی می‌شود. موسیقی سمفونیک، موسیقی ملی، اپرا موسیقی معاصر و دیگر گونه‌هایی که دارای بافت ارکستری می‌باشند.

چنین موضوعی در شکل یک تشکیلات که دارای دو حوزه محتوایی موسیقی کلاسیک و موسیقی ملی است ساماندهی شده است.

در هر دو حوزه آنچه مسلم است می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های موجود وسرمایه‌های انسانی وهنری استفاده شود و در یک برنامه‌ریزی سالانه و از قبل طراحی شده به اطلاع عموم رسانیده شود.

حوزه‌های فعالیت اصلی این تشکیلات در ۳ حوزه اجرا، تولید و آموزش برنامه ریزی شده است.

ساختار اجرایی این تشکیلات در دوبخش محتوایی وسازمانی دیده شده که در بحث محتوایی با حضور مدیران هنری این دو بخش (موسیقی کلاسیک وملی) و با مشورت نخبگان و هنرمندان و باتوجه به ظرفیت‌های موجود برنامه سالانه تهیه و در شکل کتابچه سالانه چاپ و در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

در شکل سازمانی به منظور پشتیبانی بخش‌های دیگری شامل تولید، انتشارات اداری مالی و... دیده شده است. مستندسازی آثار اجرایی، انتشار آثار و تولید رپرتوار (آهنگساز و تنظیم در موسیقی ملی) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

روح حاکم به قرار داد‌های اعضا، امنیت و رعایت حقوق مادی ومعنوی نوازندگان می‌باشد و سیاست‌های این تشکیلات به سمت افزایش درآمد اعضا و ایجاد انگیزه و احساس غرور وافتخار می‌باشد.

در این تشکیلات تعدادی نوازنده به شکل تمام وقت استخدام می‌شوند و در برنامه ریزی دقیق سالانه به نحوی طراحی شده است که هر هفته شاهد اجرای گونه‌های متنوع موسیقی ارکستری شامل موسیقی سمفونیک، موسیقی ملی، معاصر و... خواهیم بود. استفاده از رهبران و سولیست‌های می‌ه‌مان در هر دو گونه موسیقی کلاسیک و ملی شرط اساسی و یکی از نشانه‌های عدالت فرهنگی است.

انتهای پیام/