سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم رونمایی آلبوم "اشک سیاه" دومین آلبوم رسمی گروه "خورشید سیاه" عصر روز شنبه ۱۲ اردیبشهت در فروشگاه فرهنگ با حضور رخشان بنی اعتماد کارگردان، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده، نیما جوان ناشر و محمد درویش معاون معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

مقوله محیط زیست کمتر از موضوعات دیگر نیست

در ابتدای مراسم رخشان بنی اعتماد کارگردان گفت: اولین بار که با گروه "خورشید سیاه" روبرو شدم از هدفی که در نظر گرفته بودند متعجب و در عین حال خوشحال شدم. اینکه یک گروهی دغدغه محیط زیست را با خود به یدک می‌کشد چیز کمی نیست. من گروه‌های جوان موسیقی زیادی را دیدم و کار‌هایشان را می‌شنوم، اما این گروه کاملا در هدف با گروه‌های دیگر متمایز هستند.

او ادامه داد: مقوله محیط زیست آنچنان که باید جدی و شناخته شده نیست، اما اینکه یک گروه تنها دغدغه‌شان همین مسئله باشد بسیار قابل احترام من بوده و به عقیده من مقوله محیط زیست اهمیتش کمتر از موضوعات دیگر نیست.

برای موسیقی فیلم "ملاح" به توافق رسیدیم

این کارگردان در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: از‌‌ همان ابتدا شیفته کار این گروه شدم و موقعیت را مناسب دیدم تا از موسیقی این گروه برای فیلم مستندی که از زندگی خانم ملاح از پیشکسوتان محیط زیست می‌سازم استفاده کنم.

کارگردان "خون بازی" تصریح کرد: این حرف جدیدی است، ولی می‌خواهم شروع کنم و بدون احتیاط این حرف را بزنم که مقوله محیط زیست عملا اهمیتش از مسائل اجتماعی کمتر نیست. در جهان مسئله محیط زیست روز به روز اهمیتش بیشتر شده و خطرناک می‌شود و در جامعه ما محیط زیست در بحران است.

این راه درست انتخاب شده است

نیما جوان ناشر هم گفت: وقتی با دغدغده و هدف اصلی گروه که‌‌ همان محیط زیست است روبرو شدم بسیار خوشحال شدم و می‌دانستم که این گروه را درستی را انتخاب کرده‌اند. مقوله محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: مانند دیگر برنامه‌های موسیقی باید به مسئله مهم کپی رایت اشاره مره و بگویم که وقتی تیراژ یک کتاب به هزار نسخه می‌رسید ما خوشحال شده و آن روز را جشن ملی اعلام می‌کنیم در صورتی که برای ما با ۷۰ میلیون جمعیت دردناک است نه خوشحالی.

جوان در آخر گفت: پخش این آلبوم بر عده شرکت من بوده و از بابت این مسئله خوشحالم که در موسیقی به صورت جدی با محیط زیست پیوند خورده است.

سعی داشتیم سطح فرهنگی را بالا ببریم

در ادامه برنامه طاهر علی رمضانی سرپرست و نوازنده گروه گفت: چند سال پیش با هدف ترویج آثار موسیقی با جهانگیر‌‌ رها شرکتی را تاسیس کردیم و در جهت بالا بردن سطح فرهنگی آثار موسیقایی زیادی را منتشر و روانه بازار کردیم.

او افزود: سال ۹۰ برای اولین بار فعالیت رسمی مان را آغاز و هر سال ۲ بار اجرای زنده برگزار کردیم. سال گذشته اولین آلبوممان را با نام "خرس سیاه بلوچی" منتشر کردیم و امروز دومین آلبوم خود را منتشر خواهیم کرد و تمام تلاش خود را می‌کنیم دی ماه نیز سومین آلبوم مجاز خود را ارائه کنیم.

حرف‌هایم را در ترانه‌هایم می‌گویم

بعد از پایان صحبت‌های سرپرست گروه نوبت به جهانگیر‌‌ رها خواننده رسید، او درباره این آلبوم گفت: امروز جمع کثیری از آدم‌ها که از بهترین‌های این سرزمین هستند دور هم جمع شدند، حرف خصای برای گفتن ندارم و آمنچه که باید گفته شود را از طریق ترانه‌هایم به شما می‌گویم.

در ادامه این خواننده سه قطعه اجرا کرد که دو قطعه از آلبوم "اشک سیاه" و یک قطعه طنزگونه به مناسبت روز پدر بود.

محمد درویش: باید در حوزه محیط زیست هزینه کنیم

محمد درویش نماینده معصومه ابتکار گفت: همیشه آرزوی من این بوده که در جامعه‌ای زندگی کنیم که محصولات محیط زیستی‌اش در اولویت مردمان باشد. ما وظیفه داریم جامعه‌ای را محیا کنیم که در حوزه‌های مختلف محیط زیست هزینه کنند یکی از این گزینه‌ها بچه‌های "خورشید سیاه" هستند که تلاش بسیاری در راه محیط زیست کرده‌اند.

درویش تصریح کرد: امیدورام سرمایه‌گذاران به این حوزه پیش از پیش فکر کرده و کمک کنند. سازمان محیط زیست بدون مردم هیچ چیز برای گفتن ندارد ولی ما نیز تمامی تلاش خود را در این راه خواهیم کرد.

بعد از پایان صحبت‌های درویش جلسه پرسش و پاسخ آلبوم برگزار شد.

جهانگیر‌‌ رها در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر سبک کاری‌اش گفت: من سبک خاصی را دنبال نکرده و کلا اعتقادی به سبک ندارم، من به دنبال این هستم به هر نحوی که شده حرفمان را بزنیم.

اهر علی رمضانی هم در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین با این مضمون که تعد اسپانسر‌ها مانع دیده شدن آلبوم شده و گروه شکل سخنگوی محیط زیست را پیدا کرده گفت: در آلبوم ما اسپانسرهای بسیاری وجود دارد که هرکدام دغدغه خاصی برای تولید آلبوم داشتند. یک عده دغدغه محیط زیستی دارند، عده‌ای فقط سرمایه گذاری کرده‌اند و عده‌ای هم از موسیقی ما خوششان آمده است. در اصل ما به مسائلی که پیش می‌آید واکنش نشان می‌دهیم.

جهانگیری هم در پیوست صحبت‌های علی رمضانی گفت: ما قصد سخنگوی محیط زیست یودن را نداشتیم اما تا چشم باز کردیم خودمان را در میان هواداران محیط زیست دیدیم و ترجیح دادیم در همین مسیر کار کنیم.

در آخر برنامه پوستر آلبوم توسط مدعوین امضا شد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/