سرویس سینمای هنرآنلاین ؛ علی ملاقلی‌پور کارگردان فیلم سینمایی "قندون جهیزیه" که با این فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره فجر حضور داشت، گفت: همین که "قندون جهیزیه" در بخش بین‌الملل شرکت کرد باعث خوشحالی من هست.

این کارگردان ادامه داد: با وجود اینکه فیلم من در جشنواره حضور دارد، اما فکر می‌کنم فیلم‌ها تا حدودی استراتژیک انتخاب شده‌اند. مسلما بسیاری از فیلم‌ها هستند که حقشان بود در این جشنواره حضور داشته باشند. مثل فیلم‌های "آوا"، "ممیرو" و... که به نظرم شایستگی آن‌ها برای حضور در جشنواره به اصطلاح اظهر من الشمس است. همانطور که اظهر من الشمس بود که فیلم "قندون جهیزیه" باید در بخش ملی قرار می‌گرفت.

ملاقلی‌پور با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: خوشبختانه این فیلم در بخش جلوه‌گاه شرق بین‌الملل توانست مخاطب را جذب کند. تماشاگر نه تنها تا پایان فیلم در سالن می‌ماند، بلکه همراه با آن می‌خندید، گریه می‌کرد و آنجایی که باید، سکوت می‌کرد. حتی پایان فیلم هم سراغ عوامل می‌آمد و نظر خود را با آ‌ن‌ها در میان می‌گذاشت. نمی‌خواهم از فیلم خود تعریف کنم. بلکه توجهم بیشتر به سازوکارهای حضور یک فیلم در جشنواره است.

وی در پاسخ به اینکه خروجی مورد انتظار او به عنوان یک فیلمساز از جشنواره فیلم فجر در بخش بین‌المللی چیست، گفت: همین که فیلمم در جشنواره دیده شود و رضایت تماشاگر را جلب کند، برایم مهم است و هیچ چیز را مهم‌تر از رضایت او نمی‌دانم. به همه سالن‌های نمایش فیلم "قندون جهیزیه" سر زدم. خوشبختانه رضایت بالای ۹۰ درصدی از این فیلم وجود داشته است. ضمن این‌که باید با اندازه فیلم اولی بودن این موضوع را قضاوت کرد.

این فیلمساز اضافه کرد: هرچند تماشاگر به فیلم اولی بودن یا نبودن توجه ندارد. بلکه دوست دارد از فیلم لذت ببرد و فرا‌تر از آن اگر نکته‌ای را هم برداشت کند، خوب است.

وی در پاسخ به اینکه استقلال بخش بین‌المللی از بخش داخلی را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: ‌ معتقدم که به همه سوال‌ها نمی‌توان جواب داد. زیرا من کار‌شناس همه امور نیستم و سابقه برگزاری جشنواره را ندارم، اما نظر من این است که همه چیز را قرار نیست تجربه یا بازآفرینی کرد. مثلا بعضی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی در سطح دنیا بخش ملی و بین‌المللی را به طور همزمان برگزار می‌کنند و موفق هم هستند.

فرزند زنده یاد رسول ملاقلی‌پور همچنین معتقد است که جشنواره‌ها صرفا یک ویترین هستند و آنچه مهم است استقبال تماشاگران از آن‌ها و خرید محصولاتی است که پشت این ویترین قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/