سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم ابرقهرمانی "انتقامجویان: عصر اولتران" (Avengers: Age of Ultron)، جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی 84.5 میلیون دلار به دست آورد و دومین فروش برتر روز افتتاحیه یک فیلم در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

فروش روز اول "عصر اولتران" کمی کمتر از "هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2" تولید شرکت برادران وارنر بود که ژوئیه 2011 در اولین روز 91 میلیون دلار فروخت.

این فروش همچنین 4.5 درصد بیشتر از فروش روز اول "انتقامجویان" در سال 2012 است. آن فیلم سه سال پیش در اولین روز نمایش 80.8 میلیون دلار به دست آورد و در نهایت در اولین آخر هفته اکران به فروش 207.4 میلیون دلاری دست پیدا کرد که یک رکورد است.

انتظار می‌رود "عصر اولتران" تا پایان امروز یکشنبه یعنی در سه روز اول اکران، بین 200 تا 210 میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد. اگر این فیلم نتواند رکورد اولین "انتقامجویان" را بشکند، قطعا فروش افتتاحیه 174.1 میلیون دلاری "آیرون من 3" در مه 2013 را پشت سر می‌گذارد که فعلا رکورد دومین افتتاحیه برتر تاریخ آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

"عصر اولتران" که از 22 آوریل (2 اردیبهشت) در بازار بین‌المللی اکران شده، مجموع فروش خود را در این سطح به 340 میلیون دلار رسانده است. این فیلم تنها روز جمعه در بازار خارج از آمریکای شمالی 53 میلیون دلار فروخت. به این ترتیب مجموع فروش جهانی "عصر اولتران" در 10 روز اول اکران 424.6 به میلیون دلار رسید. هزینه تولید فیلم 250 میلیون دلار بوده است.

تا اینجا کره جنوبی با 43 میلیون دلار بیشترین سهم را در فروش بین‌المللی "عصر اولتران" داشته است و پس از آن بریتانیا با 39 میلیون دلار، روسیه با 23 میلیون دلار، فرانسه با 20 میلیون دلار، استرالیا با 18 میلیون دلار، آلمان با 16 میلیون دلار و مکزیک با 14 میلیون دلار قرار دارند.

"انتقامجویان: عصر اولتران" را جاس ویدن کارگردانی کرده است. بازیگران فیلم اول شامل رابرت داونی جونیر (آیرون من)، کریس ایوانز (کاپیتان آمریکا)، کریس همسورث (تور)، مارک روفالو (هالک)، اسکارلت جوهانسن (بیوه سیاه)، جرمی رنر (هاکای)، ساموئل ال. جکسن (نیک فیوری) و کوبی اسمولدرز (مامور ماریا هیل) در فیلم جدید نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و جیمز اسپیدر به نقش اولتران ضدقهرمان فیلم ظاهر شده است.

این بار، تونی استارک می‌کوشد عامل محرک برنامه حفظ صلح باشد، اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و تواناترین قهرمانان کره زمین شامل آیرون من، کاپیتان آمریکا، تور، هالک شکست‌ناپذیر، بیوه سیاه و هاکای برای مقابله با اولتران اهریمنی که قصد نابودی انسان‌ها را دارد، بار دیگر در کنار هم قرار می‌گیرند.

اولین فیلم "انتقامجویان" با 1.5 میلیارد دلار پس از "آواتار" و "تایتانیک" سومین فیلم پرفروش تاریخ است. ورایتی / 2 مه

انتهای پیام/