سرویس سینمایی هنرآنلاین ؛تورج اصلانی فلیمبردار سینما پیش از برگزاری مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر با توجه به تفکیک بخش بین الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: به نظرم این حرکت یک کار بسیار خوب است که‌ ای کاش خیلی زود‌تر اتفاق می‌افتاد.

فیلمبردار فیلم سینمایی "سن پطرزبورگ" با بیان این مطلب که ۳۳ سال از زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر می‌گذرد، گفت: بعد از این همه سال هنوز نتوانسته‌ایم بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را در دنیا به خوبی مطرح کنیم. یکی از دلایل این موضوع به روز نبودن بخش بین‌الملل در دنیا بود که همیشه زیر سایه بخش داخلی برگزار می‌شد. البته این تفکیک به شرطی به بخش بین الملل کمک می‌کند که استقلال و دوام داشته باشد.

اصلانی در پاسخ به این سوال که جشنواره‌های بین المللی دنیا با مشخصه‌های خاصی در دنیا شناخته می‌شود و به نظر شما این جشنواره با چه مشخصه‌ای باید در دنیا مطرح شود، گفت: یکی از مشخصه‌های بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر بازارهای فیلم آن است اما به دلیل اینکه همیشه در تایم جشنواره برلین برگزار شده، در سایه این جشنواره‌های بزرگ گم شده است.

وی افزود: اگر در این بخش نیز مانند جشنواره‌های بزرگ دنیا کارگاه‌های تخصصی داشته باشیم تا بزرگان سینمایی که به ایران دعوت می‌شوند بتوانند تجربیات خود را با سینماگران ایرانی انتقال دهند بسیار عالی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا ما هم به استاندارد‌های سینمایی دنیا نزدیک شویم.

انتهای پیام/