سرویس تجسمی هنرآنلاین: مریم هرندی مدیر گالری هرندی درباره نمایشگاه جدید این گالری که از ۱۱ اردیبهشت برپاشده است به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه آثاری از اسما الهی، نرگس سلیمان‌زاده، محمود ساکی و امید معصومی روی دیوار رفته است که همه آن‌ها نقاشی هستند. این دومین نمایشگاه گروهی است که از ۵ سال قبل تا کنون در گالری هرندی برگزار شده است و هنرمندان آن را خودم انتخاب کرده‌ام.

وی ادامه داد: از میان این هنرمندان، گالری هرندی پیش از این تنها با امید معصومی در دو نمایشگاهی که در سوییس داشتیم همکاری کرده است و باقی این هنرمندان نخستین بار است که آثار خود را در گالری ما به نمایش می‌گذارند؛ به عنوان مثال با محمود ساکی در نمایش قبلی آثارش، آشنا شدم و از او برای حضور در این نمایشگاه گروهی دعوت کردم.

مدیر گالری هرندی با بیان اینکه در نمایشگاه گروهی قبلی این گالری، تقابل آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان و نمایش تضاد‌ها را در نظر داشته است درباره این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه کنونی همه هنرمندان جوان هستند و دو نفر از این هنرمندان بیشتر حول هنر فیگوراتیو و پرتره فعالیت دارند؛ در مجموع موضوع کار همه این هنرمندان انسان است و به همین دلیل در کنار هم قرار دادن آن‌ها برایم جالب بوده است. در مقابل کارهای امید معصومی و اسما الهی درباره ظرافت نقطه‌ها و خط‌ها هستند و در کنار هم بخش دیگر آثار این نمایشگاه را تشکیل داده‌اند.

وی درباره این آثار افزود: آثار محمود ساکی همگی پرتره هستند و پاستل روی کاغذ کار شده‌اند، اسما الهی از قلم فلزی روی بوم استفاده کرده است، معصومی نیز روی کاغذ کار می‌‎کند و نقاشی‎های سلیمان‎زاده اکریلیک روی بوم هستند.

هرندی ادامه داد: در این نمایشگاه در مجموع ۴۶ اثر به نمایش گذاشته شده که ۳۰ اثر متعلق به ساکی، ۱۰ اثر متعلق به امید معصومی، ۴ اثر متعلق به الهی و ۲ تابلوی بزرگ نیز کار سلیمان‌زاده هستند.

مدیر گالری هرندی همچنین درباره این نمایشگاه گروهی گفت: به نظر من نمایشگاه گروهی فرصتی است تا هنرمندان به واسطه حضور در آن بتوانند آثار خود را به نمایش گذاشته و مخاطبان نیز نگاهی دوباره به آثار این هنرمندان داشته باشند.

نمایشگاه گروهی گالری هرندی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در این گالری برپاست و علاقه‎مندان برای بازدید از آن می‌‎توانند به نشانی دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/