سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی در راستای حمایت از کودکان مبتلا به این بیماری روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه در مراسمی آتیلا پسیانی را به عنوان سفیر این بیماران معرفی کرد.

در این مراسم بعد از اجرای موسیقی توسط گروه "نیوش" بهزاد فراهانی هنرمند پیشکسوت عرصه تئا‌تر، سینما و تلویزیون به ایراد سخنرانی و شعر خوانی پرداخت.

بهزاد فراهانی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: من این بیماری را نمی‌شناختم و چند روز پیش پزشکی که مسئول این بیماری در ایران زمین است مهربانی کرد و در مورد این بیماری برای من سخن گفت و من از او ممنونم. واقعیت این است که در کشور ما تا زمانی که ما مردم دستی بالا نبریم وکاری نکنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و مشکلات ما همچنان ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: نود درصد پزشکان شریف، باحرمت، باوجدان و پاک هستند اما متاسفانه خاک روبه پزشکان را پیدا کرده‌اند و به آن پرداخته‌اند این درحالی است که هنر تجربه تعمیم پذیری است و باید مجموعه لایه‌های اجتماعی یک صنف را در بر بگیرد. از آنچه پیش آمده است با آنکه ما مسئول آن نیستیم متاسفم و رسما از جانب عزیزانی که هم فکر بامن هستند از جمعیت پزشکی ایران وتمام پرستاران به خاطر آنچه اتفاق افتاده است عذرخواهی می‌کنم. در کشوری که دزدی‌ها از یک میلیارد به بالا است دیگر پرداختن به سطل خاکروبه بیمارستان‌ها کار غلطی است.

این هنرمند تاکید کرد: بزرگ‌ترین خصلت ما در کشور این بوده است که یکدیگر را دوست داشتیم و عرفان اشراقی از این دوست داشتن برخاسته است،‌‌ همان عرفانی که ما به ملل جهان هدیه کردیم، ما مردمانی بودیم که با فضیلت همه حتی دشمنانمان را دوست داشتیم. توصیه می‌کنم به نسل جوان وعزیز یکدیگر را دوست بدارید و به یکدیگر احترام بگذارید.

فراهانی در پایان گفت: من امیدوارم که به کمک دوست عزیزم آتیلا پسیانی و یاران دیگرمان دور هم جمع شویم و به جای بعضی از طنزهای آنچنانی که بیشتر بوی تلخکامی می‌دهد سریالی را بسازیم که این پدیده را به خوبی معرفی کنیم.

همچنین پیام عزت الله انتظامی هنرمند پیشکسوت عرصه تئا‌تر، سینما وتلویزیون که به دلیل کسالت نتوانسته بود در این مراسم حضور پیدا کند، قرائت شد. پخش مستند بیماران نقص ایمنی و رو نمایی از کلیپ مهدی مقدم برای کودکان نقص ایمنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در کنار هنرمندان شناخته شده‌ای همچون جمشید مشایخی، بهزاد فراهانی، محمد ساربان، مهرانه مهین ترابی، حمیدرضا پگاه و...، ورزشکاران و چهره‌های خیر و نیکوکار، دکتر پیمان رئوفی مدیر عامل بنیاد کودک آمریکا به دعوت خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی و در حمایت از بیماران نقص ایمنی ایران، در این مراسم حضور داشتند.

این خیریه قصد دارد با انتخاب سفیر، پژواک رساتری از صدای خویش را در جامعه منعکس کند و سه مرحله اساسی تشخیص، پیشگیری و درمان بر روی بیماران نقص ایمنی با آگاهی و دقت بیشتری انجام شود.

این خیریه در سال ۱۳۹۰ به یاد دو کودک (شیدا و نیکو) که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری نقص ایمنی از دست دادند آغاز به کار کرد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/