سرویس تجسمی هنرآنلاین : جلیل جوکار هنرمند نگارگر، آثار خود را از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در جشنواره بین‎المللی خلاقیت و نوآوری در هنر اسلامی و صنایع دستی که در شهر تبریز برگزار می‌‏شود به نمایش می‌‎گذارد. این هنرمند درباره آثاری که قرار است در این نمایشگاه ارائه شود به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: دومین دوره از جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنر اسلامی با همکاری سازمان جهانی "ایرسیکا" (سازمان جهانی صنایع دستی و هنر اسلامی در سازمان ملل)، دانشگاه هنر تبریز، وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی در این شهر برگزار می‌‏شود. این جشنواره دارای دو بخش رقابتی و نمایشگاهی است که من در هر دو بخش این جشنواره شرکت دارم.

وی ادامه داد: در بخش رقابتی و در زمینه نوآوری در هنرهای سنتی یکی از آثار من حضور دارد. به علاوه در بخش نمایشگاهی و در غرفه‎ای که به من اختصاص دارد ۶ اثر شامل سه اثر گل و مرغ و سه تابلوی نگارگری به نمایش گذاشته خواهد شد.

این هنرمند درباره این آثار نیز اظهار کرد: در این بخش به جز آثار گل و مرغ دو تابلوی نگارگری به شیوه بداهه به نمایش گذاشته خواهد شد که قدرت تجسم و خلاقیت در آن‌ها به عنوان عناصر اصلی دیده می‌‏شود. تابلوی سوم در این بخش نیز اثر دیگری است که "جام عشق" نام داشته و فضایی تغزلی دارد.

جوکار که در این جشنواره یک ورک‌شاپ نیز خواهد داشت افزود: در این ورکشاپ تابلوی " جنگ و صلح " که هنوز بخشی از آن نیمه کاره است را با خود به همراه برده و برای حاضران و میهمانان خارجی این جشنواره بخشی از آن را اجرا خواهم کرد. البته در این ورک‌شاپ سخنرانی نیز انجام خواهد شد تا حاضران در این جشنواره با فضای هنر ایرانی آشنا شده و انواع متریال، رنگ‎‌ها و شیوه کار در نگارگری را بشناسند.

جلیل جوکار متولد ۱۳۴۹ در آبادان است. او دارای کار‌شناسی ارشد در رشته صنایع رنگ است و سال‌هاست در زمینه نقاشی و نگارگری فعالیت دارد. جوکار در زمینه رنگ‌سازی، نگارگری، تذهیب و گل و مرغ در مدارس و دانشگاه‌های هنری تدریس می‌کند و نمایشگاه متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است. عضویت در کمیته آزمون سازی فنی و حرفه‌ای کشور در رشته نگارگری و فرش، عضویت در جامعه مخترعین و مبتکرین ایران، عضویت شورای دبیران دومین جشنواره تجسمی فجر از سوابق او است.

انتهای پیام/