سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "در شبی تیره و تار در دهکده باران دختری به دنیا آمد. پدرش او را در پوست شیر پیچید و از خدا خواست دخترش مانند شیر شجاع و بی باک باشد. مرغ آمین که از بالای خانه می گذشتد دعای او را شنید و گفت:آمین.

مادر گفت: خوب است که شجاعت و دلاوری با خردمندی همراه باشد. خدایا به دختر من دانایی و خردمندی ببخش. اما مرغ آمین که از بالای خانه گذشته بود دعای او را نشنید . به این ترتیب دختری که داناک نامیده شد دلاورترین دختر دهکده باران شد اما..."

شجاعت بهتر است یا دانایی؟ جزیره افسونگران کتابی است در باره‌ی دانایی و شجاعت. این کتاب از شجاعت می‌گوید اما قبل از آن از دانایی ستایش می‌کند. چرا که شجاعت بدون دانایی به بی‌راهه می‌رود و خطرآفرین می‌شود و دانایی بدون شجاعت انسان را به موجودی محتاط و گوشه‌گیر و بی‌ثمر تبدیل می کند.

در این کتاب، نویسنده نوجوانان را به دنیایی فانتزی می‌برد و با شخصیت اصلی داستان که دختری به اسم داناک است همراه می‌شود تا مسیر دانایی و دانا شدن را به نوجوانان نشان بدهد. در این رمان بسیاری از نام‌ها ، اتفاقات، مکان‌ها، موجودات و...از اسطوره‌های ایران باستان گرفته شده است.

رمان "جزیره‌ی افسونگران" نوشته‌ی "فریبا کلهر"در 184 صفحه و به قیمت 11000 تومان توسط "نشر فریبا (با همکاری نشر آموت)" منتشرشده است.

همچنین رمان دیگری از کلهر با عنوان "سنجاقکی نشسته کف استخر" منتشر شده است.

این کتاب هم در 144 صفحه و به قیمت 8500 تومان توسط "نشر فریبا" منتشرشده است.

انتهای پیام/