سرویس تجسمی هنرآنلاین : بعد از موزه هنرهای معاصر لس آنجلس، موزه مونیخ ۶ اثر از مجموعه‌های "فرشتگان" و "صورت‌های فریبنده" حجت امانی که توسط منتقدین وکار‌شناسان موزه انتخاب شده بود خریداری کردند وهفته گذشته در تهران تحویل مسئولین این موزه گردید.

حجت امانی، به نقل ازمجلهٔ آرت رادر امریکا؛ هنرمندی چند وجهی است که با مدیا‌های گوناگون کار می‌کند؛ خواه نقاشی یا عکاسی و یا خوشنویسی و‌گاه ترکیب آن‌ها. او از این جهت که کار‌هایش برای مخاطبان قابل شناسایی و دارای هویت ایرانی است بی‌نظیر است و بــرخلاف بــسیاری از هم نــسلان‌اش با نــگاه مــثبت به فرهنــگ ایــرانی می‌نگرد.... او نمایشگاه‌های گسترده‌ای در آمریکا، اروپا، اروپای شرقی و آسیا برپا کرده و همچنین در لندن، نپال، سریلانکا و پاکستان اقامت هنری داشته است.

آثار او علاوه بر حضور در حراج‌ها، میان مجموعه داران معتبر و موزه‌های مهمی نیز نگهداری می‌شود. منتقدان هنری بسیاری دربارهٔ او نوشته‌اند که می‌توان به ادوارد لوسی اسمیت، دومینیک تینو، ایزابلا هوگز، کرین ون روکیوز، جان دالسن و ایگناس کازا کویوچ و... اشاره کرد.

هم اکنون نمایشگاهی از آثار این هنرمند که ملهم از نقاشی‌های دوران قاجار است با عنوان "قاجاریات" در موزه هنرهای اسلامی قطر دایر شده و بمدت ۶ ماه تا پایان سال میلادی بر پا خواهد بود.

انتهای پیام/