سرویس سینمایی هنرآنلاین ، هفته پیش هم مثل هفته قبل از آن دو فیلم "ایران‌برگر" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و "رخ دیوانه" به کارگردانی ابوالحسن داودی در رده‌های اول و دوم جدول فروش قرار گرفتند.

گرچه اکران نوروزی فیلم‌ها کم‌کم به روزهای پایانی نزدیک می‌شود، اما در گفت‌و‌گو با عوامل و کارگردان بعضی از این فیلم‌ها متوجه شدیم که امسال بر خلاف سال‌های گذشته، تعطیلات نوروزی رونق چندانی برای فروش فیلم‌ها نداشت و بعد از این تعطیلات و در روزهای معمولی کم‌کم سالن‌های سینما با افزایش مخاطب روبرو شد.

مسعود جعفری‌جوزانی کارگردانی فیلم "ایران‌برگر" درباره فروش فیلم خود پیش از این به هنرآنلاین گفت، نبود تبلیغات تلویزیونی باعث شد فروش فیلم "ایران‌برگر" در هفته ابتدایی سال، خیلی پایین باشد، اما با پایان تعطیلات و از سر گرفتن تیزر فیلم‌های روی پرده، این فیلم در هفته‌های اخیر فروش خوبی داشته باشد.

بیتا منصوری تهیه‌کننده فیلم "رخ دیوانه" هم هفته گذشته با بیان اینکه اکران گسترده این فیلم در شهرستان‌ها همزمان در تهران آغاز شده بود، فروش این فیلم را توفانی خواند و گفت: ذائقه مخاطب فیلم‌های جوان‌پسند و امروزی را قبول می‌کند. شاید فروش "رخ دیوانه" به دلیل مضمون و پرداختن به دغدغه جوان‌ترها است که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

"ایران‌برگر" به گفته پخش‌کننده یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان در تهران، ۸۳۰ میلیون تومان در ۷۵ سینمای شهرستان‌ها و در مجموع دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است.

"ایران‌‌برگر" جدید‌ترین ساخته مسعود جعفری جوزانی است که به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی روی رفت.

علی نصیریان، محسن تنابنده، گوهر خیراندیش، حمید گودرزی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی، فریبا متخصص، نیوشا ضیغمی، سیاوش چراغی‌پور، بهرام افشاری و... از جمله بازیگران این فیلم هستند. "رخ دیوانه" نیز طبق اعلام دفتر هدایت‌فیلم تا کنون در تهران و شهرستان حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

سایت سینما‌تیکت در جدول و اکران فروش فیلم‌های نوروزی، فروش "رخ دیوانه" را یک میلیارد و پانصد و هشتاد و یک میلیون تومان منتشر کرده است.

ابوالحسن داودی کارگردن فیلم" رخ دیوانه "که فیلم" زادبوم "او همچنان در پشت پرده اکران باقی مانده است، "رخ دیوانه" را یکی از موفق‌ترین فیلم‌های خود می‌داند.

طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان،گوهر خیراندیش و امیرمحمد زند در "رخ دیوانه" بازی کرده‌اند.

پخش‌کننده فیلم" استراحت مطلق "به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، فروش این فیلم را به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان عنوان کرد.

این فیلم در تهران با نمایش در ۲۴ سالن ۸۹۵ میلیون تومان و در شهرستان‌ها پس از چهار هفته اکران در سی و یک سالن سینمایی، ۳۶۲ میلیون تومان فروخته است.

"استراخت مطلق" با بازی رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، مجید صالحی و... در حال اکران است.

اما فیلم" طعم شیرین خیال "به کارگردانی کمال تبریزی که از جمله فیلم‌های نوروزی بود که با داشتن ۲۵ سالن سینما نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

محمدعلی حسین‌نژاد تهیه کننده این فیلم درباره وضعیت اکران فیلم‌های نوروزی به هنرآنلاین گفت، آنقدر اکران فیلم" طعم شیرین خیال "با عجله تصمیم گیری شد که فرصتی برای تبلیغات و برنامه‌هایی که در نظر داشتم، نماند. "طعم شیرین خیال" یک طنز رمانتیک است که در آن شیرین (نازنین بیاتی) ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید (شهاب حسینی) را روایت می‌کند.

جدید‌ترین ساخته کمال تبریزی که دربارهٔ محیط زیست است، چندی پیش به دلیل مضمون آن از سوی معصومه ابتکار (رئیس سازمان محیط زیست) و معاون رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

بازیگران این فیلم عبارتند از شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسفی‌پور، آسیه سلطانی‌نژاد و با حضور پریوش نظریه.

فیلم "روباه" به کارگردانی بهروز افخمی آخرین هفته از اکران خود را می گذراند و در صورت نرسیدن به کف فروش، از پرده سینما پائین کشیده می‌شود و فیلم دیگری اکران خواهد شد. "روباه" به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی درباره شهدای هسته‌ای است که جزو فیلم‌های اکران نوروزی است و از این هفته اکرانش آغاز می‌شود.

حمید گودرزی، جلال فاطمی، مرجان شیرمحمدی، بابک حمیدیان و سام کبودوند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/