سرویس موسیقی هنرآنلاین: شب گذشته فرهنگسرای نیاوران میزبان آنیا لخنر ویلنسل‌نواز مشهور آلمانی بود. نوازنده‌ای که در پس چهرهٔ سردش، به گرمی آرشه بر ویلنسل می‌کشید.

گذری بر رزومه آنیا لخنر

آنیا لخنر فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در زمینه تکنوازی کنسرت و آنسامبل‌های مختلف در عرصه موسیقی کلاسیک و معاصر داشته است. بسیاری از مخاطبین او را با اجرای تاثیرگذارش در کوارتت تارکوفسکی سال ۱۳۹۱ در تالار وحدت و دوئت کلاسیک به همراه آرتور آوانسف در سال ۱۳۹۲ می‌شناسند. همچنین آلبوم‌های دونوازی با باندونئون نواز صاحب نام آرژانتین "دینو سالوتزی" و عضویت در کوارتت روزاموند سبب شهرت و محبوبیت آنیا لخنر شده است.

اجرای بدون آرشه

به رسم همیشه، اجرا با اندکی تاخیر آغاز شد. با طنین انداز شدن صدای ساز، سالن در سکوت فرو رفت. قطعه اول از Tobias Hums نواخته شد که در بعضی قسمت‌ها لخنر بدون استفاده از آرشه و با کمک سر انگشتان ساز می‌زد.

سوئیت شماره ۳ باخ و دیگر هیچ..!

قطعه Wanderer s Song دومین اثر بودی که به مدت ۱۰ دقیقه اجرا شد. پس از قطعه‌ای از Tigran Mansurian سوئیت شماره ۳ باخ با ظرافت خاصی اجرا شد و حاضرین را به وجد آورد.

قطعاتی کمیاب

آثار انتخاب شده در این تکنوازی مربوط به قطعات کمتر شنیده شده از موسیقیدانان اروپایی بود. هشتمین قطعه منتخب، اثر باغ ۳ هوشیار خیام بود که برای ویلنسل نوشته شده است.

آنیا لخنر: از بازگشت دوباره به ایران خوشحالم

در اواسط برنامه آنیا لخنر از بازگشت دوباره به ایران ابراز خوشحالی کرد و از هوشیار خیام دعوت کرد تا روی صحنه رود. خیام پشت پیانو قرار گرفت و آخرین قطعه نواخته شد. آن دو در میان تشویق حاضرین به برنامه پایان دادند.

انتهای پیام/