سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این شاعر درباره مجموعه جدیدش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مجموعه شعر جدیدم از سوی نشر نیماژ برای اخذ مجوز به ارشاد فرستاده شده است. بیشتر شعرهای این مجموعه درباره انسان امروز و رابطهاش با خود و جهان درونش است. کما بیش مسائل عاطفی در این اشعار هم وجود دارد.

او همچنین درباره درون مایه کارهایش گفت: از نظر من شعر امروز و آنچه شخصا در طول این سال‌ها درباره آن کار کرده‌ام شعر موضوعی به حساب نمی‌آید. به عنوان مثال شعر من به ظاهر تم جنگ دارد اما در درونش مسائل عاشقانه هم اتفاق می‌افتد. در واقع ذهن روانپریشی است که در حال فکر کردن به موضوعات مختلف است. مسائل و درگیری‌های انسان امروز و جنگ‌هایی که در تمام نقاط دنیا رخ می‌دهد، مسائل پیرامونی ما و مسئال داخلی زبان شاعر را تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه آخرین مجموعه او "صندلی خالی جای کدام سفر است" که در سال 1380 منتشر شد گفت: الان 14 سال است کتاب من منتشر نشده . این کتاب سه بار برای اخذ مجوز به ارشاد رفت و مجوز نگرفته بازگشت. بنابراین آدمی که 14 سال از بهترین دوران ادبیاتی خود یعنی از 27 سالگی تا 42 سالگی نتوانسته مجموعه‌ای منتشر کند شعرهایش زیادند و فضای شعرهایش هم به غایت متفاوت. بنابراین وقتی من تصمیمی میگیرم از میان این شعرها مجموعه‌ای را انتخاب کنم و برای انتشار به ناشر بسپارم باید نکات زیادی را اعم از متفاوت بودن و مجموعه بودن و ... را در نظر بگیرم.

آرمات افزود: در این بین باید این نکته را هم مد نظر قرار دهم که فاصله شعرها به قدری زیاد نباشد که مخاطب اذیت شود. بنابراین این انتخاب‌ها باید از پریشانی به دور باشند. مخاطب امروز مخازب حرفه‌ای است. ما امروز مخاطب زیادی نداریم. نهایتا 500 تا هزار نفر از دوستان شاعر می‌خواهند این مجموعه را تهیه کنند. طبیعتا از آدمی هم که 14 سال است هیچ مجموعه شعری بیرون نداده انتظار بالایی دارند. آنها می‌خواهند بعد از این همه سال مجموعه‌ای تر و تمیز ارائه دهم. بنابراین من با وسواس کارهایم را گزینش کردم و امیدوارم مجوز هم هرچه زودتر به این کتاب داده شود.

طبق اعلام آرمات به نظر نمی‌رسد مجموعه جدید این شاعر برای ارائه در نمایشگاه کتاب امسال آماده شود.

آخرین مجموعه شعر این شاعر با نام "صندلی خالی جای کدام سفر است" در سال 80 منتشر شده است."بوسه بر نخاع مخاطب" هم مجموعه شعر دیگر اوست که در سوئد انتشار یافته است.

انتهای پیام/