سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "قافله سالار عشق" به آهنگسازی مازیار شاهی باصدای سالار عقیلی در سوگ استاد محمدرضا لطفی منتشر می‌شود. "هوای روی تو دارم"، "آینه‌ی شکسته"، "وداع"، "سرو سرافراز"، "طرحی از ویرانه‌های دور" و... از جمله قطعات این آلبوم موسیقی هستند که بر روی اشعاری از هوشنگ ابتهاج و شهریار ساخته شده‌اند. تمامی این آثار، پس از درگذشت استاد لطفی، ساخته و اجرا شده‌اند.

در این آلبوم علیرضا جواهری سنتور و تمبک، هوشمند عبادی نی، صمد برقی کمانچه و کمانچه آلتو، مازیار شاهی تار و بربط نواخته‌اند. استاد لطفی سال 1384 پس از سالها مهاجرت ناخواسته از ایران، به وطن بازگشتند و مشغول تربیت هنرمندان نسل جدید و سرپرستی گروه‌های سه گانه‌ی شیدا شد. مازیار شاهی، آهنگساز آلبوم "قافله سالار عشق" در تمامی آثاری که استاد لطفی پس از بازگشت به وطن، در قالب گروه همنوازن شیدا تولید کرده‌اند، به نوازندگی تار پرداخته است. همچنین هوشمند عبادی و صمد برقی سابقه‌ی همکاری با استاد لطفی در گروه شیدا را داشته‌اند و علیرضا جواهری نیز، پیشتر در گروه عارف به سرپرستی استاد مشکاتیان، فعالیت نموده است.

"قافله سالار عشق"، اردیبهشت ماه، همزمان با اولین سالگرد درگذشت استاد لطفی، از طریق انتشارات آوای چکاد، به دست علاقه‌مندان موسیقی خواهد رسید. سالار عقیلی خواننده اثر، چندی پیش از علاقه‌ی خود به استاد لطفی و آرزوی خواندن آثار ایشان سخن گفته بود. به نظر هنرمندانی که تاکنون این آلبوم را شنیده‌اند، سالار عقیلی به بهترین وجه ممکن، هنر خویش را در این آلبوم ارائه داده و دین خود را به این استاد بزرگ ادا نموده است.