سرویس مد و لباس هنرآنلاین : سارا کاکلیان که در زمینه فروش دستگاه‌های دیجیتال چاپ فعالیت می‌کند، در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: تا چند سال قبل کار چاپ روی پوشاک و پارچه با شابلون و به صورت سیلک و دستی انجام می‌شد، اما چند سالی است که دستگاه‌های دیجیتال به صنعت نساجی وارد شده‌ و علاوه بر راحت کردن کار، باعث تنوع و کیفیت بیشتر در چاپ شده اند.

کاکلیان افزود: نحوه کار دستگاه‌های چاپ دیجیتال پارچه، مثل پرینت گرفتن روی کاغذ است. در این شیوه محدودیت تعداد رنگ وجود ندارد و بر روی هر جنس پارچه هم می‌توان طرح را چاپ کرد. حسن دیگر این دستگاه‌ها این است که به فضای زیادی نیاز ندارند و خیلی راحت هر طرحی را می‌توان روی پارچه یا لباس چاپ کرد.

او با مقایسه چاپ سیلک و دیجیتال گفت: در گذشته از چاپ سیلک استفاده می‌شد و چون هزینه کار بالا بود و زمان زیادی می‌گرفت، سفارش دهنده مجبور بود حداقل 1000 متر پارچه را چاپ کند. ولی در سیستم دیجیتال این اجبار وجود ندارد و می‌توان یک عدد تی‌شرت یا یک متر از طرح را چاپ کرد. این امکان باعث شده دست کسانی که در صنعت پوشاک هستند خیلی باز باشد.

کاکلیان در مورد موارد استفاده از دستگاه گفت: این دستگاه‌ها تنوع قیمت دارند. انواع صنعتی آن با سرعت بالا به صورت کارگاهی استفاده می‌شود و دستگاه‌های معمولی‌تری وجود دارد که به صورت شخصی و در کارگاه‌های کوچک قابل استفاده است. البته هنوز بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان اطلاعی در مورد مزایای دستگاه چاپ دیجیتال ندارند و اگر کاربرد آنها را مشاهده کنند متوجه می‌شوند که طرح‌های خلاقانه خود را می‌توان با آن چاپ کرد.

انتهای پیام/