به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، جایزه ادبیات داستانی "پن/فاکنر" به رمان "آمادگی برای زندگی بعدی" نوشته آتیکوس لیش فرزند "ریموند لیش" ویراستار معروف کتاب‌های "ریموند کارور" تعلق گرفت.

لیش پنج سال روی نگارش این کتاب کار کرد و مخفیانه آن را به چاپ رساند. او که مایل نبود از اعتبار پدر درگذشته و روابطش در عرصه نشر استفاده کند‌، کتابش را به قیمت 2000 دلار به یک ناشر گم‌نام سپرد. تیراژ اولیه کتاب 3500 جلد بود اما پس از جلب شدن توجه منتقدان و خوانندگان‌، "آمادگی برای زندگی بعدی" تجدید چاپ شد.

به گزارش وال استریت ژورنال‌، این رمان داستان عشق مهاجر مسلمان چینی و سرباز آسیب‌دیده جنگ عراق است. جایزه 15 هزار دلاری "پن/فاکنر" دوم ماه می در واشنگتن به آتیکوس لیش اعطا می‌شود. به هر یک از نامزدهای نهایی این جایزه نیز مبلغی 5000 دلاری تعلق می‌گیرد.

جایزه ادبی "فاکنر" هر ساله به یاد "ویلیام فاکنر"، نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات، به بهترین اثر داستانی از نویسنده‌ای آمریکایی اعطا می‌شود. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به "فیلیپ راث"، "ای.ال. دکتروف"، "دان دلیلو" ‌ و "جان آپدایک" اشاره کرد.

انتهای پیام/